Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Omöjligt att använda skrivbordsbild!

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hej!

Jag har försökt att använda skrivbordsbilder från internet genom att som vanligt högerklicka och välja använd som skrivbordsbild från sajter som erbjuder skrivbordsbilder. När jag sedan går in under skrivbordsinställningar / utseende visas aktuell bild i listan över befintliga skrivbordsunderlägg och jag väljer då typ Internet explorer wallpaper. Dock händer inget! Den enda skrivbordsbild jag kan få är antingen de förinställda eller bara en enfärgad variant. Jag har justerat för bästa utseende men detta hjälper inte. Var kan felet ligga? Har testat med en rad olika skrivbordsbilder men det funkar inte.

Tacksam för svar!

Guest idgadmin

Istället för att höger klicka och välja använd som skrivbordsunderlägg. Spara den på hårddisken och välj att använda den den som skrivbordsunderlägg från hårddisken i stället.

Guest idgadmin

Har testat detta men det funkar inte heller. Plockar bilden från hårddisken men ingen förändring sker, vad göra?

Tacksam för svar!

Amos Bronson Alcott

Hej

I Win ME kan man göra så här, har för mig att det skall gå i XP också. Åtminstone värt ett försök.

Ladda hem bilden. Placera den i

C:\WINDOWS\WEB\Wallpaper

(se till att du kommer ihåg namnet på bilden)

Högerklicka sedan på ett tomt utrymme på skrivbordet och välj *egenskaper*.

Välj sedan fliken *bakgrund* (kanske heter något annat i XP).

Leta där upp namnet på den bild du laddat hem och markera den. Sedan *verkställ* och OK.

Hoppas det fungerar

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...