Mellanslag1 Posted September 12, 2004 Share Posted September 12, 2004 Tja! När jag har mitt ADLS-modem aktiverat (alltså inte inloggat) så blir min dator seg när jag högerklickar på en fil eller mapp. Det tar ca 15 sekunder innan menyn kommer upp. Jag har uppgraderat mitt ADSL till 8 Mbit. Jag hade 2 Mbit innan och då funkade allt som vanligt. När jag inaktiverar mitt ADSL-modem då funkar datorn som vanligt. OBS! Jag har 1024 MB i RAM, så det är inte det som är problemet. Jag har ringt Telia, men de kunde inte hjälpa mig (det var ju lustigt ). Vad kan det berå på? Tack på förhand! -------------------------------------------------- Windows XP Home Edition AMD Athlon TM XP 1800+ NVIDIA Geforce3 Ti 200, 64 MB DirectX 9.0b 1 GB/RAM 160GB HD Spelar just nu: Serious Sam 2 och Painkiller Link to comment Share on other sites More sharing options...
927 Posted September 12, 2004 Share Posted September 12, 2004 har ej själv adsl men det låter som en process tar mycke minne/cpu. kolla i aktivitetshanteraren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted September 13, 2004 Share Posted September 13, 2004 Prövat söka med ad-aware? Det kan vara något spionprogram som ligger och stör i bakgrunden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.