Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett rökfritt Sverige!


Patrik Corneliusson

Rekommendera Poster

Patrik Corneliusson

Hej!

Vi har en vision om ett rökfritt Sverige. Det kanske inte är rimligt, men som ett steg på vägen vill vi hjälpa till att påskynda processen att införa rökförbud på restauranger.

Vill ni också hjälpa till? Gå in på denna sida. http://www.renluft.cjb.net

Skicka gärna sidan vidare till alla du känner.

 

Tack på förhand!

 

Mvh

Patrik och Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att rökare skall känna sig ovälkommna på restauranger skulle vara diskriminering.

 

 

__________________________

Ful elak och skitig !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom ska inte känna sig ovälkomna, men dom behöver inte röka där folk ska äta och känna aptit?

 

Naturligtvis får likväl rökare komma in på restauranger bara dom inte förpestar tillvaron för andra medmänniskor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Rökare ska fan inte prata om diskriminering:

 

Rökare är drogmissbrukare! Må djävulen ta alla fanskap som förpestar livet för alla allergiker, ungar, äldre, sjuka och andra som hör till den stora majoriteten av icke rökare. Varför ska jag betala skatt för att de ska få ligga och hosta upp deras lungor på hjärtintensiven för? Åt helvete med rökare.

 

/Glenn

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är enbart en promillefråga när jag röker, men jag kan fan inte ta en grogg utan en cigg. På krogen röker ca 90%

 

Dom flesta av mina polare röker inte, men dom röker när dom borstar. jag har hört talas om någon slags neurologisk förklaring till det också. Det är tydligen så att nicotin och alcohol stimmulerar samma typ av neuroner så man blir lite fullare(och det är ju det man vill) Hälsofascister som vill ha rökförbud på krogen har väl aldrig varit full och ännu mindre på krogen...

 

/nix

 

Det här lär jag få fan för

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sålänge du håller dig på mindre väl valda krogar är jag nöjd. Är uppväxt med rökare och en sak är säker, står det nå'n jävla tant eller snorunge och röker på en perrong eller hållplats så ligger dessa illa till ;p

 

...det är många som mår jäkligt illa av röken, kommer ihåg en incident på centralen där en gammal tant i det här fallet ilsket jagade en typiskt ignorant 30-årig rökare som spottade rök på allt och alla... riktigt bedrövande - folk är ofta väldigt korkade har jag märkt :]

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

> står det nå'n jävla tant eller

> snorunge och röker på en perrong

> eller hållplats så ligger dessa

> illa till ;

 

Bara rätt. Men jag brukar säga till

alla.

 

Nixon; Jag har varit på krogen och full, är INTE hälso farscist. Fick sluta gå på krogen pg av de drogmissbrukare som gav mig en problem som t.ex ont i huvudet.

 

Nej, fram med rökfria resturanger!

 

Mvh

Glenn

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nixon; Jag har varit på krogen och full, är INTE hälso farscist. Fick sluta gå på krogen pg av de drogmissbrukare som gav mig en problem som t.ex ont i huvudet.

 

Jag tycker att det är synd att det inte finns rökfria krogar så att även allergiker och andra som ogillar rök kan förlusta sig på ett trevligt sätt. Men alla sådana försök har slutat med fiasko, därför att folk VILL röka på krogen.

 

hade det funnits underlag för rökfria krogar, hade det funnits sådana också! men varför öppnar du inte en egen rökfri krog?

 

/nix

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men jag *är* faktiskt hälsofascist. Rökare är jordens avskum, sunkiga losers, skithögar som borde förvisas till Yttre Mongoliet. :)

 

Har precis kommit hem från Tyskland där alla - nästan alla - röker som skorstenar. Snuskigt och korkat.

 

Har själv varit rökare men det var sex år sedan. Jag rökte en hel del men nu fattar jag inte tjusningen med det. Big deal. Det kostar en massa pengar, det ryker, det luktar skit... Och det är dessutom en himla tråkig drog eftersom man inte ens blir en kul typ av det. Varför inte börja med en riktig drog istället, till exempel rökheroin eller crack?

 

Jag har rökt en gång sedan 1995 och det var vattenpipa (vanlig tobak men med jordgubbssmak) på en libanesisk restaurang. Trevligt och civiliserat. Och maten var kanonbra!

 

 

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then you win." - Gandhi

 

[inlägget ändrat 2001-06-16 00:30:49 av Staffan Kjell]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag brukar säga till

alla.

 

Skulle du säga till mig när jag röker skulle jag bli mäkta förbannad! Jag har förståelse att folk blir förbannade på rökare som dumma nog att stå och blossa vid t.ex en busshållsplats, men när jag ute och går ska fan ingen säga åt mig att släcka ciggen!

 

 

 

/def - http://pirates.dyndns.org

__________________________________________________

"The probability of someone watching you is directly proportional to the stupidity of your action"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förståelse att folk blir förbannade på rökare som dumma nog att stå och blossa vid t.ex en busshållsplats..

 

Jo, tyvärr är dessa hållplatspersoner stereotypen för "rökaren" för oss flesta icke-rökare.

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller fullständigt med personen som startade tråden.

Alla lite tätare ställen, pubar, resturanger, discon o.s.v.

Det är röakrna som ska behöva besvära sig att gå avskillt och suga i sig sitt gift. Inte vi ickerökare som ska behöva lida. Det är bland det värsta som finns när man går på stan tex bakom nån gammal gubbstrutt, och hela tiden kommer moln av rök på en. Ska jag behöva andas in hans gifter?

Jag tycker rökning borde förbjudas i allmänheten. De som är så blåsta så de röker kan gott och väl åka ut i skogen eller sitta hemma och förkorta sin livslängd. Men bland annat folk hör de inte hemma med sina ciggaretter.

Jamenar, tänk om jag fick för mig att jag och min kompis skulle ha vatttenkrig med cancerframkallande vätskor, inte hade väl ni velat att vi skulle ha det på gågatan där du och dina barn går?

just det!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

... och VART tror du man blir förbannad någon stans? Jag skiter i om folk röker eller ej (ur nationalekonomisk synpunkt så suger det), så länge folk visar hänsyn så är det ok, men när de ställer sig i exempelvis Bankomatköer mm. och blossar på - då blir man pissed off!

 

Så rök på du bara, så länge som inte du stör någon, fick jag dock välja vart mina skatte pengar gick så skulle de inte gå till din framtida sjukvårdsvistelse pg av rökning.

 

Mvh

Glenn

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som överkänslig mot rök så skulle jag med glädje se helt rökfria pubar och restauranger. Jag har varit tvungen att sluta gå ut då jag inte tål röken och börjar må väldigt dåligt. Jag har inte varit ute på krogen och ätit en god middag på över 5 år på grund av det inte går att hitta ett rökfritt ställe.

 

De krogar som skryter med "rökfritt" har oftast ett litet hörn med dålig ventilation men där de som sitter vid borden inte får röka, tre bord bort sitter dock folk och blossar på som vanligt och röken kommer givetvis in på det rökfria området.

 

På sjukhus har de ju kunnat införa rökfritt så varför inte på restauranger?

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...