Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

lösenordssökning

Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Finns det någon möjlighet att knäcka ett lösenord på msn-mail och yahoomail?

finns det sparat någonstans i datorn?

[inlägget ändrat 2004-09-08 10:32:05 av mawima]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De allra flesta sådan tjänster har även en tjänst för att skicka ut lösenordet om man glömmer det.

Så om det är ditt/dina mailkonto tycker jag att du skall använda den möjligheten.

Om det inte är ditt/dina mailkonto är det olagligt att använda något program för att knäcka lösenordet.

-----------------------------------------------------------------

Mail: Mij@idgmail.se

Länk till kommentar

Mycket bra svar Mij..

Och om du är orolig att någon ska knäcka ditt lösen kan det vara bra att blanda siffror med bokstäver och inte alltför kort ...och ha en svår "Hemlig fråga" när du lägger upp kontot

[bLÅ]

//Micke

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

Länk till kommentar

Det är ju så det är...

Och om någon hade hackat mitt lösenord så hade jag blivit förbannad...minst sagt.

Men till ditt tillägg skulle jag vilja göra ytterliggare ett tillägg...

Lösenordet bör bestå av minst 8 tecken, och då helst blandat gemener/versaler samt siffror och andra på tangentbordet förekommande tecken, att man skall undvika sitt namn/pers.nummer, telenummer, barnens pers.nummer och liknande.

Samt, naturligtvis, att man inte skriver det på en lapp och lägger under tangentbordet eller fäster på skärmen...*ler*

-----------------------------------------------------------------

Mail: Mij@idgmail.se

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...