Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SP2 på svenska finns nu


Avicii

Rekommendera Poster

Undar om man vågar installera den så här precis vid releasen... Vet ju inte vad det finns för buggar och andra begränsningar i en så ny version. Har hört att det skall bli lite problem med P2P-program.

Men tack i alla fall för länkarna.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ!

 

Jag säger detsamma. Tycker nog det är bättre att vänta ett par månader och se om de fixar buggarna.

 

Tack ändå!

 

Your World Your Rulez

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter vad jag har läst beror merparten på problemen på den inbyggda brandväggen, och löses genom att man öppnar rätt portar.

 

Dock kan det naturligtvis även finnas andra problem.....

-----------------------------------------------------------------

 

Mail: Mij@idgmail.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir ju lite nyfiken på allt som skrivs om SP2, så jag laddade hem och installerade, det är inte värre än att ta en timme och formatera om. Eftersom jag har en hårdvarubrandvägg stängde jag av den som finns i SP2,

 

Det enda problem som jag stött på fram till nu är Nero Burning Rom. Men det finns en uppdatering på deras hemsida för SP2. Tillsvidare får SP2 ligga kvar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Nej då, det är inga problem att stänga av den. Man får lite nya ikoner i kontrollpanelen att leka med. Bla en guide för trådlöst nätverk och windows firewall mm och Security Center. som det heter i min engelska version. Där kan man tex stänga av brandväggen. Det finns en massa inställningsmöjligheter, även gränssnittet ändras på vissa delar av XP´n.

 

Så min "erfarenhet" av SP2 är att sitter man bakom tex en Router, ladda hem SP2 och stäng av brandväggen i den. 2:an innehåller ju en massa andra nyttiga säkerhetsuppdateringar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kommer nog att installera den men jag kommer som jag skriver tidigare vänta lite och beställa den på CD den 14 september.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Godmorgon

Jag lade in SP2 i mina samtliga 4 maskiner igårkväll/natt.Inga problem eller konflikt i samband med installation.Alla program fungerar,än så länge.Och som sagt,ikoner på kontrollpanelen till att göra brandväggen iaktiv.Jag själv hade min brandvägg + antivirus på under installationen,inga problem.

Men tänk på ni som kör med Deamon Tools,gör den inaktiv,tryck exit,annars kan ni får problem med en fil som heter atapi.sys.

 

............................

Intel® Pentium® 4 Processor

Radeon X800 XT-grafikkort 256MB

400 GB SATA 2*2 + Extern Western & Digital 400GB

Eizo 21" LCD FlexScan

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Eh

"Det här installationspaketet är avsett för administratörer och utvecklare inom IT-branschen " Väntar nog också tills den kommer till vanliga hemanvändare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en installation som är avsedd för att installeras off-line, till många datorer eller för slipstreaming. Men du kan använda installationen för att uppdatatera datorn ändå.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte hålla mig så jag körde in den stora versionen även om jag bara administrerar en dator med XP. Än så länge inga som helst problem med något av mina program, har försökt att köra alla jag kommer på. Utmärkta verktyg för att kontrollera säkerheten på datorn. Popup-stoppet i IE fungerar bra. Alla gamla fixar försvann från menyn installera/avinstallera. Jag är nöjd än så länge.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Nja, Det är inget störra problem med sp2, funkar bra utan störra fel, om man har egen brandväg, värt namnet, typ outpost eller keiro, då är det bara att fimpa MS brandväggen.

Annars får jag väl säga att hela XP kör lite smidigare med sp2, så långt allt väl.

peer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...