Just nu i M3-nätverket
Jump to content

varför startar programmet när jag startar xp?

Pepsw

Recommended Posts

hej,

mitt cd-brännarprogram, roxio easy cd-creator 5, startar varje gång som jag sätter på datorn och winxp. Jag får lov att stänga av det och det är irriterande.

Det uppstod när jag uppgraderade från winMe till winXp proff. Jag har tittat i autostart på startmenyn utan att hitta något och jag har försökt se i roxioprogrammet utan att hitta något alternativ för att stänga av autouppstarten.

Tacksam för hjälp.

mvh

Peter Westerdahl

Guest idgadmin

HEJ!

Kkicka på "Start--> Kör" och skriv där "Msconfig". Gå sedan in bakom fliken "Autostart" och bocka av allt som har med Roxio att göra. Starta om datorn och problemet ska vara löst ;-)

Your World Your Rulez

Eller nej, det gick inte alls. Jag hittade stället coh bockade av programmet, men det fortsätter att starta upp. Något annat tips?

/Peter

Guest idgadmin

HEJ!

Hmm, det var lustigt. Jag har då lyckats stänga av Roxio vid uppstart på det sättet. Jag har dock ett till tips:

Klicka på "Start--> Kör" och skriv där "Msconfig". Gå denna gång in under fliken "Tjänster". Bocka där i "Dölj Alla Microsoft-Tjänster".

Kolla sedan om du hittar något med Roxio i de rutor som kommer upp. Bocka då av det och starta om datorn.

Om inte detta heller hjälper så får du skriva igen ;-)

Your World Your Rulez

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...