Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ati + Tv = Svart-Vit


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej Det Vore Trevligt

om jag kunde få lite hjälp med detta, har letat

och letat men hittar inget svar. Frågan lyder.

Jag har ett Ati Radeon Exalibur 64MB med Tv-Out,

men jag kan inte få färg i tv:n, jag har pillat på alla möjliga knappar och läst massor av guider

men inget hjälper. nu hoppas jag att någon av er vet vad problemet är, tv tool är ju ingen ide det är ju bara för Nvidia kort. Tack PÅ förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå på egenskaper och sen avancerade egenskaper och ändra på grafikkortets intällningar jag minns inte exakt men jag tror att det är fel på pal mode det passar väl inte ihop med tv´n prova med något annat pal mode ändra det i inställningar! Se också om du har nyaste drivrutinerna!

 

[inlägget ändrat 2004-08-31 08:28:22 av dell-net]

[inlägget ändrat 2004-08-31 08:31:33 av dell-net]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Rekommenderar att du ändrar inställning på din tv. Från s-video till video. Så gjorde jag. Vet ej hur gammal din tv är. Sök annars bland inläggen. Frågan har kommit upp x antal ggr.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

 

En stabil svart/vit bild har inget med NTSC att göra. Det har med att composit eller S-video har färgen i ett separat område i signalen och att denna inte stödjs i tv:n. Hade det varit NTSC som var felet hade bilden "rullat" lite snett neråt samt varit grå/grön.

 

Lösningen kan vara att man ställer in tv:n på svhs på den ingång som används för datorn. Ifall tv:n har 2 scart-ingångar så välj den som heter Video eller scart 2.(den har oftast stöd för svhs)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...