Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går ej att tömma papperskorgen


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Papperskorgen går inte att tömma. När jag högerklickar och väljer töm papperskorg får jag felmeddelandet: "Det går inte att ta bort mappen Verktyg: Det går inte att hitta filen. Kontrollera att du har angett rätt sökväg och filnamn".

Inte livsviktigt men rätt störande. Hur gör jag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Toll att börja méd so tetsta i felsäkertläge!

 

Tryck F8 upprepade gånger under uppstart!

 

Ha det!

Helren

 

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz + 256Mb SDRAM, Geforce 32MB, 40G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att ta bort enstaka filer om du öppnar papperskorgen?

Vad går/går inte att göra med Papperskorgen (C:\RECYCLER) från Utforskaren?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Cecilia,

tack för frågor: när jag (vänster)klickar på

papperskorgen hittar jag ett objekt där till exempel.

När jag högerklickar och får fram kortmenyn med bl.a

"töm papperskorgen" så finns där 2 objekt. När jag så

tömmer papperskorgen lyckas den ta bort det objekt jag

såg när jag vänsterklickade. Men den tycker alltså att

det finns en folder där som den inte kan ta bort

(verktyg). Jag vet att jag deletade den foldern för

ett tag sedan,

vänliga hälsningar Robert

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för operativsystem? Jag har XP Home och våra papperskorgar tycks uppföra sig helt olika. Jag kan bara se innehållet i den genom att dubbelklicka så att den kommer upp i ett Utforskarfönster.

 

Kan du återställa den där foldern som inte går att ta bort?

Finns det flera användare av datorn, så att foldern kan vara ägd av någon annan?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har Windows XP Professional. Om jag vänsterklickar får jag också fram ett utforskarfönster, om jag högerklickar får jag kortmenyn (får du inte det?) där jag kan välja töm papperskorgen. När jag väljer det frågar programmet om jag vill ta bort fil x.x, nu när jag bara har en fil att ta bort. När jag försöker ta bort x.x går det inte, och svaret från programmet är att det inte går att ta bort mappen verktyg. Fil x.x är kvar nästa gång jag gör samma sak. När jag istället högerklickar är det tomt i utforskaren. Skumt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missförstod det du skrev första gången, trodde filnamnen syntes i menyn när du klickade.

 

Kan bero på dina inställningar för Utforskaren. I utforskarfönstret för papperskorgen välj Verktyg - Mappalternativ - Visning.

 

I listan klicka för:

Visa dolda filer och mappar

Visa innehållet i systemmappar

 

Ha inte detta valt:

Dölj skyddade operativsystemfiler

 

Klicka på OK.

 

Ser du din mapp nu?

I så fall välj Visa - Detaljerad lista och sedan Visa - Välj kolumner. Klicka för:

Namn, ursprunglig plats, borttagningsdatum, skapad, attribut, ägare

Klicka OK

Rapportera hit vad det nu står för information om mappen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag följde dina instruxer, nej, mappen syns inte. Och samma problem kvarstår. Vet inte om det har med saken att göra, men jag hade tidigare Norton utilities med protected recycle bin. Den har jag avinstallerat. Tack för dina ansträngningar! Robert

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju tråkigt. Det är ju möjligt att Norton utilities har något med det att göra. Går det att återställa mappen? Så går det kanske att ta bort den igen ordentligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Nej jag kommer inte åt mappen. Kan det ligga något i registret, som kanske inte har en motsvarighet i verkligheten, dvs Windows bara tror att det finns en sådan mapp?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hitta samma filnamn i registret som jag har i papperskorgen. Utan det finns en dold fil i C:\ som heter RECYCLER som innehåller papperskorgarna för de olika användarna på systemet. Eftersom den är dold måste man ställa in C:\ så att man kan se dolda filer på samma sätt som jag skrev förut om själva papperskorgen. Därefter måste man ställa in RECYCLER på att visa dolda filer också. Papperskorgarna har sen namn som består av en lång sekvens av i huvudsak siffror. Kolla om du kan se något i dem!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...