Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Restore skiva...

Max12

Recommended Posts

Har en ”Säkerhets kopia av hårdisken” 3 st restore skivor ifrån Atea ( Pavilion 782.se .Ver 1.1)

Behöver inte göra det nu ! Datorn fungerar kanon. Ville bara veta hur det funkar. ” I fall att det skulle hända något och man skulle behöva köra om datorn”

Har haft dator nu i omkring 6 år och inte behövt att formatera om någon dator.

Tänkta att jag skulle Testade skivorna . – Sätt i cd 1 och starta om datorn .Händer inte ett skit.

Datorn är 2 år nu och vet ej om jag har någon support ifrån Atea.

Har svarat på många frågor i forumet.Är fortfarande grön och självlärd inom datorer och kan inte allt!

.

Mvh Max12

Har du inte formaterat på 6 år? ;) låt dem ligga de kan hända att de behövs..

Uppdatera Mera :)

Vet ju inte hur man formaterar om en dator , Talisman .Eller andvänder "Restore skiverna" har alldrigt behövt.Detta är vår andra dator och tycker det har funkat kanon (Än så länge).

Klart man har fått problem ibland med datorn men man behöver ju inte ta sissta utvägen -> formatering.Orkar inte tänka på det .Állt som skall installeras om mm.

Blir det fel i burken försöker jag lösa det på annat sätt.Fast jag inte kan så mycket om datorer.

Mest som jag funderar på nu .Datorn är uppdelad i 2 partioner.Har 11gb kvar på © och ca: 80 gb kvar på (D).

När man installerar något i (D) som jag alltid gör så lägger sig alltid något i den minsta partionen där Windows ligger© och den blir mindre och mindre.Vad händer om det inte finns mer plats kvar på © ? Klart nu har det gått 2 år och var 20gb i från början.Kanske bekymrar mig för mycket ?

Eftersom jag använder datorn själv (frugan och datorer är lika med "0" *småler* )

skulle jag villja ha bort -> program/delade filer och Documents and Settings/all users

Mvh Max12

[inlägget ändrat 2004-08-27 17:48:38 av Max12]

har du ställt i bios att den ska läsa från cdr?

det är möjligt att du hinner se när du startar datorn om cdr söker efter skiva vid uppstart

har aldrig ägt en restore cd men varför skulle det inte gå lika bra att stoppa i skivan när datorn har startat. borde väl funka typ som en windows cd...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...