Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

krångel med bredband


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har ett ganska komplicerat problem med mitt bredband som jag hoppas innerligt att någon kan hjälpa mig med.

Jag har under en tid haft problem med hastigheten på mitt bredband och har då tidigare uppdaterat drivrutinerna för nätverkskortet för att få det att lira ok igen. Så skulle jag göra även nu, laddade ner nya drivrutiner och installerade dom men det hjälpte inte, så då tog jag istället bort nätverkskortet och installerade det från början igen och det var då problemen började. Jag kunde nu inte längre komma åt internet, och problemet var att jag inte kunde få någon ip-adress via dhcp. En sak jag märkte var att nätverkskortet som jag installerat om var döpt till #2 i slutet av namnet samt anslutningen till lokalt nätverk hette också 2 i slutet. Fast jag hade avinstallerat nätverkskortet och det inte fanns mer än ett installerat. I enhetshanterarn såg allt normalt ut, det stod att enheten fungerar och det finns bara ett nätverkskort installerat, även om jag valde "visa dolda enheter". Jag installerade om nätverkskortet ett antal tillfällen och provade olika drivrutiner men inget hjälpte, jag kunde inte få någon ip-adress tilldelad från bredbandsbolaget. har ändrat varenda inställning som finns på nätverkskortet, har provat att sätta i full/halv duplex, 10mbit, 100 mbit, auto. Allt ser som sagt normalt ut i windows XP, inga uppgifter om att det skulle va nåt fel på nätverkskortet eller annat. Om jag tar upp kommandoprompten och kör "ipconfig /renew" så får jag meddelandet: "Ett fel uppstod när gränssnittet anslutning till lokalt nätverk skulle förnyas: En åtgärd försökte utföras på en icke-blockerande socket som det redan pågår en åtgärd på" Fråga mig inte vad det betyder. Jag har även provat att avinstallera nätverkskortet från windows och disabla det i bios och sedan installerat det igen och enablat det, men inget hjälper. Alla lampor på modemet ser normalt ut. Har även varit i kontakt med bredbandsbolagets support, men de kunde inte hjälpa mig, de sa dock att de såg en signal till mitt modem. Som sista åtgärd så installerade jag windows över den gamla installationen för att om möjligt reparera, men det hjälpte inte heller. Jag har ingen lust att formatera hela hårddisken och installera allt från början, så om någon kan hjälpa mig med det här är du värd en OS-medalj.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag hittade en artikel på microsofts hemsida som beskriver det här problemet om man avinstallerar McAfee personal firewall genom lägg till/ta bort program i kontrollpanelen. Jag har avinstallerat sygate personal firewall på detta sätt, så det kan vara det som är felet. Får prova hemma idag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...