Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grön skärm, hjälp!


JohnLöv

Rekommendera Poster

Modell: Philips 107B20 Shortneck

 

Har haft skärmen i ca 2 månader och märkte nyligen att det började komma "skuggor" bredvid ikoner och text exempelvis. Nu har hela skärmjäveln blivit grön. Det är som ett grönt filter som märks tydligast i vita partier.

 

Jag tänkte att det kunde vara nåt fel med inställningarna, men det verkar inte vara så...

 

Jag bytte skärm och den funkar perfekt.

 

Enligt uteslutningsmetoden bör det alltså vara philipsskärmen det är fel på.

 

Innan jag skickar tillbaka skärmen undrar jag om det är något jag kan fixa på egen hand??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du kan fixa själv, om du är tv/monitor-reparatör. Om inte så blir det ett inskick som gäller.

 

 

\\ hugoni

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupps!

Bara att byta!

Är tydligen ett allmänt känt fel hos just Philips-skärmar. (infon hämtad hos en erfaren skärm-rep, bla)

Detta är ingen kritik mot Philips, tvärt om. Jag har kört många Philips-skärmar både som CRT och TFT och är mycket imponerad av deras knivskarpa bilder. Om en Philips kraschar är det oftast så, till skilnad mot billigare märken, att man kan fortfarande använda skärmen med iofs sämre kvalitet (läs mkt sämre).

Mitt råd är att byta ut skärmen omedelbums, om inte ÅF hjälper dig så kontakta Philips gen. agent i Sverige.

 

Hör gärna av dig om hur det går. ;)

 

MVH

/Cat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man tillfälligt fixar problemet..

Ett eller flera relativt hårda slag på skärmens ena sida.

Jag hade skärm med samma problem i nästan ett år, men i slutet blev problemet större och större, så jag fick ta och köpa mig en ny skärm :(

Och det var inte en Philips skärm jag körde på så jag antar att detta är ett relativt vanligt monitor problem. En kompis som köpte samma skärm som mig, samtidigt har även han börjat få detta problem under den senaste tiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just wipe & clean2

Inte vet jag, men kanske ni bara är i ett magnetfält? Då är det juh bara att ta degauss på skärmen.

 

 

Mvh/Wipe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...