Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Den stängs av


FirG

Rekommendera Poster

Hej alla glada..

jag har tidigare skrivit en fråga med rubriken "Medvetslös", och hade en lite dålig förklaring... här kommer en bättre:

 

Problemet är att bin dator stängs av bara helt plötsligt, jag har tidigare haft ett liknande problem där det var prossesorn som blev för varm, men den verkar det inte vara nu.. för om jag känner på prossesor flänsen längst ner om prossesorn precis när den stängs av så är den inte alls varm..

 

Problemet började ca 1 vecka efter jag hade bytt till en ny prossesor, (en AMD 2400+), först trodde jag så klart att det var prossesorn som spökade.. men när jag sedan bytte tillbaka så va det samma problem,

Själva av stängningen går till så att skärmen blir svart, datan går ner i varv och sen stängs den av..

 

jag vågar inte heller testa att uppdatera biosen med den nya prossesorn i, för tänk om den dör under uppdateringen, då kan juh allt gå åt helvete eller??

 

Tack på förhand / stoffe

 

-----------------------------------------------

AMD Athlon XP 1800+/2400+

GeForce FX5200

Abit KD7(Mainboard)

512 DDRAM

Win XP Home

Intelli mouse 4.0

(Advanced user)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan det juh iof vara, men i så fall så är det dos baserat... eftersom att den även kan dö när jag inte är inne i Windows

 

-----------------------------------------------

AMD Athlon XP 2400+

GeForce FX5200

Abit KD7(Mainboard)

512 DDRAM

Win XP Home

Intelli mouse 4.0

(Advanced user)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Kanske,kanske du får se över ditt nätaggregat, funkar fläkten där, ger det tillräckilgt med ström, du kan ju testa att starta utan strömkabel till floppy och cd spelera.

peer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tyvärr måste du flasha nytt bios!

+ att lyssna med moderkortstillverkaren vad för sorts kärna ditt kort klarar.

Detta är inget ovanligt problem....

mvh....walle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det känns på något sätt som om detta kan vara värmerelaterat.

Har du möjlighet att prova med en annan kylfläns (med ny kylpasta)

 

Att det skulle hjälpa att uppgradera biosen tror jag inte på, då felet kvarstod när du bytte tillbaka till din gamla processor.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till webbwalle > är detta nått som du är säker på att jag måste göra?? du har alltså varit med om exakt samma problem förut och då hjälpte det med att flasha BIOSEn?

 

Ja problemet kvarstår när jag byter tillbaka till den gamla prosessorn...

 

-----------------------------------------------

AMD Athlon XP 2400+

GeForce FX5200

Abit KD7(Mainboard)

512 DDRAM

Win XP Home

Intelli mouse 4.0

(Advanced user)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret var Strömförsörjningen... den va gammal och sliten.. så det kan alla som har liknande problem testa med.. hare bra

-----------------------------------------------

AMD Athlon XP 2400+

GeForce FX5200

Abit KD7(Mainboard)

512 DDRAM

Win XP Home

Intelli mouse 4.0

(Advanced user)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Gäst idgadmin

Jag har en Athlon 2600+ med en FX5200. Jag får samma problem. Så fort jag loggar in i win så tar det bara några sec och sedan blir skärmen svart och datorn startas om. Jag får till och från medd om att datorn har startats om efter ett allvarligt fel i FX5200. Det verkar vara något med grafik drivisarna. Jag har ej kommit på vad det är. Under tiden det är fel och man lyckas komma in i burken så fryser burken om jag försöker att ställa in en 3D skärmsläckare. Någon som känner igen detta? Börjar bli trött på det här!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...