Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Processen Explorer segar ner min dator

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Jag har ett stort problem. Ofta när jag t ex öppnat utforskaren eller använt mig av winplayer eller liknande program och stängt ner alla dessa börjar cpu tempen att stiga och datorn blir seg. Anledningen till detta är att en process i aktivitetshanteraren explorer tar mellan 50-100% CPU kraft som gör att den blir överhettad och datorn segare. Kan man göra något åt detta! Är J-A irriterande!

Har sökt i forumet men har inte hittat något som direkt rör min fråga.

Hej TheCleaner

Har du scannat efter Spyware med exvis Ad-Awere och Spy-Bot?

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz + 256Mb SDRAM, Geforce 32MB, 40G

Guest idgadmin

Hej. Jo jag har scannat. Gör adaware typ en gång i veckan, har antivirusprogram + brandvägg så det är nog inte problemet. Verkar bara vara windows som fuckar upp det. Nån som har något annat förslag?

Guest idgadmin

Ofta när CPU'en drar 90-100 % är det minnesallokering där strular, någon service och program vil adressera på samma minnesområde i din PC, kan vara ett program där körs i bakgrunden som trilskas.

försöka att ladda ner något program som kan städa i minnet och optimera windows cachehantering, sök på google efter dessa:

O&O Cleavercache pro

Cacheman

TuneUp utilyties

TuneUp kan också "unloade" dll filer efter programmen är avslutade.

peer

Hej

Kolla även i KÖR och skriv; msconfig--> Autostart och se vad som är igång! Kanske du ev kan stänga av något!

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz + 256Mb SDRAM, Geforce 32MB, 40G

Guest idgadmin

expolorern är vad som vissas på din skärm om du kan bytta skins på ditt winplayer bytta till det minsta du har

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...