Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudproblem


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag kan inte få fram något ljud från siten

http://www.jibjab.com/default.asp

Vidare har jag inköpt ett språkinlärningsprogram (language NOW!)utmärkt men där inte heller ljudet fungerar. Jag misstänker att problemen hör ihop. Jag har prövat språkprogrammet på en anna dator och det fungera som det ska.

 

Jag har inte några problem att använda mig av quicktime eller windows mediaspelaren på vilka andra filer som helst.

 

Jag använder mig av en HP laptop modell ze4524ea processor Athlon XP-M (står det på datorn). Jag har ingen aning om vad jag har för ljudkort eller andra tekninska detaljer mer än att datorn klarar att spela senaste Warcraft och nyaste Myst. Vilket kanske säger något om datorns kapacitet.

 

Operativsystem Windows XP prof, alldeles nyligen installerad. Jag bytte från home edition just för att jag hade detta ljudproblem. Jag ville se om jag av någon anledning har raderat några ljudfiler som jag verklligen behöver. Detta tycks dock inte hjälpa.

 

Som stöd kan jag också nämna att när jag går in på START/KONTROLLPANELEN/LJUD,TAL OCH LJUDENHETER/LJUD OCH LJUDENHETER kommer på fliken "volym" meddelandet "ingen ljudenhet upp" och fliken är alldels grå och går inte att klicka på.

 

Jag misstänker att det antingen är någon datorinställning som inte är korrekt eller så saknar jag någon drivrutin för ljudet.

 

Jag tar tacksamt emot alla svar men komihåg att jag inte kan vidare mycket om datorer och skulle behöva mycket stöd för att få hjälp. Alltså var inte för teknisk eller för generell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Ladda hem Everest! Detta program talar om vad du har i datorn!

 

http://www.lavalys.com/products.php?lang=en

 

Ha det!

Helren

 

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz + 256Mb SDRAM, Geforce 32MB, 40G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ok nu är det gjort. Fanastiskt program.

Vad ska jag nu göra?

 

Jag besvarar gärna all frågor angående vad det finns på datorn om du skulle behöva det som stöd

 

 

[inlägget ändrat 2004-08-15 14:06:58 av Ejdatorhacker]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i enhetshanteraren om det står något ? Vid ljudkortet.

(den här datorn -> egenskaper -> maskinvara -> enhetshanteraren )

 

Om det finns ett ? där.Högerklicka på ljudkortet -> Prova med uppdatera drivrutiner.

 

Eller prova med på samma ställe ”avinstallera ljudkortet” starta om datorn .

Datorn skall nu hitta ljudkortet och drivrutiner vid omstarten .

 

 

Mvh Max12

 

[inlägget ändrat 2004-08-15 22:49:41 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag är inte säker på vad du menar. Det finns en "ljudenheter" under enhetshanderaren men det står ingenting om ljudkort. Ska jag radera ljudenheterna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser det ut något liknande så här i enhetshanteraren ? Vårt ljud kort heter Creative SB Audigy.Vet ej vad du har för ljud kort?

 

Ljud-, video- och spelenheter

Creative Game Port

Creative SB Audigy = <-------- ljudkortet .

Ljud-CODEC

 

Mediekontrollenheter

Video-CODEC

Äldre ljuddrivrutiner

Äldre videoinspelningsenheter

 

Högerklicka på ditt ljud kort > uppdatera drivrutiner och sök på datorn eller du kanske har en skiva hemma som följde med datorn.

 

Eller.

Högerklicka på ditt ljud kort > avinstallera ljud kortet.Starta om datorn .Vid omstarten skall datorn nu hitta ljudkortet och drivrutinerna………….förhoppningsvis!

 

 

Mvh Max12

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-08-16 12:48:27 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...