Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ljudproblem

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hej! En dag när jag startade datorn hade ljudet lagt av helt, när jag klickade på ljudknappen som finns som snabbknapp brevid klockan i datorn så står det SurMixer.exe har stött på ett problem och måste avslutas. Och i Msn Messenger när jag väljer står det när man väljer Ljudkonversation att den inte hittar nåt installerat ljudkort. Datorn är mindre en ett år gammal o fortfarande en av dom bästa på marknaden. Vad kan felet bero på har det nåt med Sound Blasters program att göra???? Jag vill ju helst inte behöva gå o köpa ett nytt ljudkort redan.Innan detta hände har allt fungerat perfekt när det gäller ljudet. Och högtalarna verkar vara hela o dom är påslagna också på högsta volym. Mvh Robin

datakille_86

Gå in på enhetshanteraren o kolla om det är något fel. Har du t.ex. prövat att installera om drivrutinerna? Du kan även pröva att i Start ->kör skriva dxdiag, gå sedan till länken "ljud" o kolla...

Guest idgadmin

Det står:

Testresultat för DirectSound: Fel vid steg 19 (Användarverifiering av programvara): HRESULT = 0x00000000 (Felkod)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...