Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hijacked - Vad göra?

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Upptäckte att min hem PC fungerade som en slavdator genom att en hacker installerat programvaran Remote-Anything software (RA4.12.15)från TWD-industries.

Jag tog kontakt med TWD-industries och fick hjälp av dem med att ta bort slavfunktionen.

I loggrapporten för SLAV-funktionen finns en IP eller ISP-adress för MASTER-datorn, som kan användas som underlag till polisanmälan. Här syns även att programmet installerades i går kl 17:12.

Jag har fortfarande ett problem med en process imad.exe som kanske är kopplad till ovanstående Hijack (se E-post från kl 10:50).

Någon som har förslag på hur jag kan kontrollera om några andra program/funktioner har lagts in på min dator? Vill helst inte installera om allt från scratch.

Måste jag installera brandvägg för att skydda mig mot intrång?

Tacksam för svar

[inlägget ändrat 2004-07-28 15:17:21 av Passenger]

Man skall alltid ha en brandvägg om datorn är kopplad till Internet. Installera t.ex. ZoneAlarm (http://www.zonealarm.com) så kommer brandväggen att visa vilka program som agerar server och som du kan välja att stoppa.

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...