Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dela skrivare


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Tjenare hej! Jag har försökt att dela en skrivare i mitt nätverk men jag får det inte att funka. Jag har installeratt bägge datorena med usb och då skiver dom ut sidor. men när jag bara har en kopplad med usb,och försöker genom närverket får jag det inte att funka. jag kör med usb virtual printer port till båda?? Jag vart hos lokal databutik och tänkte köpa usb-kablar och koppla bägge fysikt men det är ungefär 7 meter i mellan och då sa men att det skulle fungera dåligt när det var så långt i mellan .om jag har en skrivarswitch nånstans mitt i mellan blir det bättre då,så det blir ungefär 3 meter mellan skrivare och datorerna?

Tacksam för tips

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två datorer ihopkopplade via en router, jag har installerat skrivaren till min xp-dator och där installerat drivrutinerna för xp och sedan delat ut skrivaren. På den andra datorn (me) har jag också installerat skrivarens drivrutiner för me. Det fungera bra men med en liten fördröjning från me-datorn. OBS! Båda datorerna hos mig måste vara på för att det skall funka från me-datorn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tjenare Hej! Supporter,är det särskilda drivrutiner när man delar skrivare ,jag tror jag gjorde det när jag delade ut skrivaren,har jag gjort nått fel där kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, det är t.ex drivrutinerna för xp är dom samma och det är och så samma för andra operativsystem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...