Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Omöjligt att uppdatera och omistallera ME & IE6


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

Har förgäves sökt genom Microsoft Knowledgwbase efter lösning på mina problem, men man hänvisas bara till det ena oanvändbara dokumentet efter det andra. Är bra snurrig i huvudet efter ett antal timmar med klickande runt bland deras dokument.

 

Problem:

Jag kan inte uppdatera ME via Windows Update

Jag kan inte ominstallera ME via cd skiva

Jag kan inte uppdatera IE6 Sp1 via IE Update

Jag kan inte ominstallera IE6 Sp1 via cd-skiva

Jag kan inte "reparera" IE6 Sp1 via kontrollpanelen

 

När jag skall uppdatera ME via Windows Update kraschar datorn = blå skärm & omstart.

När jag försöker ominstallera via cd-skiva stannar installationen upp helt efter drygt halva tiden och datorn "fryser" = RESET.

När jag skall uppdatera IE6 via Windows Update kraschar datorn = blå skärm och omstart.

När jag försöker ominstallera IE6 Sp1 från cd-skiva stannar installationen upp efter 63%.

När jag försöker reparera IE6 via kontrollpanelen går det inte för ca: 15-20 dll-filer är för "gamla" för det.

 

Alltså:

Så fort jag klickar på länken till Windows eller IE Update KRASCHAR datorn!

Varför då?

 

Vid försök till omistallation från Cd-skivor stannar installationerna upp efter drygt halva tiden. Varför då?

 

Var hittar jag de "nyare" dll-filerna jag behöver för "reparation" av IE, när jag ju inte kommer in på "update" sidorna?

 

Upplysningsvis har jag:

Windows ME - IE6 Sp1 - Windows Media Player 9. Jag har nyligen uppdaterat och kört Panda Antivirus och senaste versionen av SpyBot, samt ett par internetbaserade dylika program, så datorn är ren från virus och trojaner. Har en säkerhetsuppdatering installerad som heter: "Internet Explorer Q818529", vilken återfinns i "Lägg till/Ta bort Program". Jag har redan testat förslagen om det här med omdöpning av "Media" -mappen och radering av "wmploc.dll vilket inte hjälpte.

 

Vad skall jag göra? Och vilka fel beror på andra fel? Är det MediaPlayer 9 som ställer till det? Det påstås att den bara är avsedd för XP. Eller är det IE6 Sp1 som spökar? Fattas det dll-filer någonstans? Och varför i alla dar kraschar hela sytemet vid försök till uppkoppling till "Windows Update" ???

 

OBS! Mitt ME är helt lagligt, så det kan inte ha med eventuellt "piratskydd" att göra.

 

Med hopp om gensvar och eventuella lösningar... Roger Jansson

Boogie On!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Har du scannat efter virus? Och Spyware?

 

Ad-Aware:

http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

 

Spy-Bot:

http://www.safer-networking.org/en/download/index.html

 

Online scanning:

 

Panda:

http://www.pandasoftware.com/activescan/

 

Trend Micro:

http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

 

Ha det!

Helren

 

Bryggeriet är världens bästa apotek

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz + 256Mb SDRAM, Geforce 32MB, 40Gb WD!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jo... som framgår av mitt inlägg så har jag redan gjort det, men tack för tipset i alla fall. Det är nog snarare något systemfel som jag inte förstår mig på.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Njaeee... det är liksom det jag vill undvika eftersom jag har två andra partitioner på samma hårddisk med två andra Op:s på, och det blir så jala krångligt då. Desutom tycker jag att folk formatterar och f-diskar å patrtitionerar alldeles för ofta. Jag vet folk som raderar hela skiten om dom får en enstaka felmeddelanderuta, och i det stimmet vill jag inte hamna. Men tack ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en backup med hjälp av en cd/rw eller en DVD/rw billigt just nu, sedan ta bort partition med Fdisk (startdiskett Me) sedan en ren install av XP borde vara på sin plats..bra OS inga problem men Me mycket problem..

 

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...