Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Service Pack 1 - XP Pro


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej, jag har inte SP1 och tänkte därför installera den idag genom Microsofts hemsida. Men när jag skapade min diskett och ville börja installera SP1 då fick jag reda på att jag har inte de s.k. "nycklarna" som behövs. Hur ska jag göra nu? Är det samma nyckel som finns när man högerklickar på Den här datorn, dvs OEM koden?

P.S. Han som jag köpte datan av har inte svarat mig alls.

 

Hjälp uppskattas

 

Cake

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jaha? Måste jag ha SP1? Är det nån som är i samma situation som jag här inne på forumet?

 

Om det är viktigt då måste jag nästan ha programmet ju.

 

Cake

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du behöver inte ha sp1 men det är att rekomendera, se till att du har portarna 137, 138, 139 och 445 stängda om du kör utan.

 

2. En del är det säkert men det finns ju lösningar på allt om man frågar Google.

Rent generellt (utan att lägga några moraliska värderingar på dig och din situation) så tycker jag att man ska köpa det man behöver.

Win xp home retail t.ex. kostar runt en tusenlapp och slår man ut det på några år så blir det inte så många kronor i månaden.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt så får du inte USB 2.0 utan bara 1.1 utan sp1 och sedan blir hårddiskinstallationer lidande över 137GB..och mycket annat..så köp en laglig version av XP bara ett råd..

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I din brandväggs "Tools meny" har du förmodligen något som heter

"Advanced Firewall settings" eller liknande.

 

I min brandvägg (BlackIce) klickar man på "Add"

Ger regeln ett namn

Ser till att det gäller alla IP adresser

skriver in port numret t.ex 139

väljer typ, TCP eller UDP

Väljer "Reject"

väljer "Forever"

klart

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...