Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hårddisk försvinner

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

jag har satt i en ny WD 160Gb hårddisk (slave) men jag får det inte att funka.

Efter mycket skit (ominstallation av Xp, datan blev seg, hängde sig innan osv.) för att allt skulle funka så fick jag äntligen till det, trodde jag! Det funkade skit bra jag såg disken, datan var precis som tidigare osv, men så kom jag på att jag glömt att installera SP1. efter jag hade gjort det och startat om datorn (för första gången efter att allt funkat) så syntes inte min nya disk till någonstans. vet någon vad det är som är fel? jag tycker att jag redan har testat det mesta.

Cröst...

Slave disken behöver inget OS den är beroende av det som sitter i Mastern, det enda du ska göra är att formatera den nya i diskhanteringen..

Uppdatera Mera :)

Guest idgadmin

Jag vet att den inte behöver nått OS men det hände nått konstigt när jag satte i den så att datorn blev seg och så var det ändå dax för en sån efter all skit som varigt på den. (jumpern satt rätt så det var inget sånt.)

och som jag skrev:

..."för första gången efter att allt funkat"...

så den funkade ju innan omstart så den är såklart formaterad. kan jag inte ge minus poäng till TalisMan?

Men det där med LBA, tror du inte att det redan är så eftersom den funkade ett tag? plus att det kan kanske vara lite svårt att göra det när man inte ser disken.(som jag skrev) Nått annat förslag?

Cröst...

Guest idgadmin

Hej!

Jag har inte provat själv, men enligt uppgift ska inte 48-bit LBA fungera UTAN SP1!

Kan det vara så att din hårddisk tidigare inte fungerat till 100% ?

M v h

Lennart

Guest idgadmin

Jag har också hört att den inte ska funka utan SP1 men det gjorde det innan jag startade om. och nu sitter SP1 där men det funkar inte... eftersom den är ny och bara testad i 10-15min ska kan jag ju inte svära på att den funkar felfritt men undertiden som jag fick igång den så gick den bra.

Cröst...

Nej MÖRSER men det var bara en tanke, många gör detta felet.. men man kan sluta att besvara dina frågor om man är otacksam som dig??

Uppdatera Mera :)

[inlägget ändrat 2004-07-26 15:43:26 av TalisMan]

[inlägget ändrat 2004-07-26 15:45:25 av TalisMan]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...