Guest idgadmin Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 Hejsan, jag har Comhem 8Mbit. Men med min router i kopplad har jag enligt tester 4 Mbit och utan brandvägg har jag 8Mbit. Någon som vet hur jag ska gå till väga för att inte routern ska äta upp hastigheten? Jag har en D-Link DI-804 Tacksam för svar ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 kör utan brandvägg med router då! stäng av routerns brandvägg, (står i bruksanvisningen om det går) och installera en egen brandvägg i datorn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mij Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 Det är inte "brandväggen" i routern som är boven... Det hjälper inte heller att använda sig av DMZ, som förövrigt bara kan användas av 1 dator... Tyvärr är det så att de flesta routers i "den normala" prisklassen, 4-800:-, har en ganska låg genomströmning(thruput). D-Link 804 och 604 har en genomströmning på ungefär 4-8Mbps. Variationerna beror säkerligen en hel del på ojämn kvalitet i komponenterna.... Alternativen som finns är ungefär: 1: Köp en ny router, och kontrollera då först vad den har för genomströmning. Ju högre desto bättre. 2:Ha en dator som router mha 2 nätverkskort och mjukvara. En befintlig dator går att använda, och då använder man tjänsten ICS, Internet Connection Sharing. Eller så har man en älder dator endast till det. ----------------------------------------------------------------- Mail: Mij@idgmail.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.