Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thumbs.db


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Hej!

Kan någon ( det finns säkert) som kan tala om för mig vad filen Thumbs.db kommer ifrån? Det verkar som den dyker upp när man lägger in bilder i en mapp. Går den att ta bort överallt? När jag körde den i "sök" så hittades inga.?????

 

 

 

Det finnes även en fil som heter desktop.in också men den ligger bland musikfiler.

Går dom bara att ta bort???????????????

[inlägget ändrat 2004-07-23 18:42:59 av sucken]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy Horse

Ta inte bort dem.

Att du ser dessa filer är för att du under Mappalternativ-Visning avmarkerat Dölj skyddade operativsystemfiler. Gå dit och markera det igen och sedan Verkställ-OK. Då kommer filerna att vara kvar där de alltid har varit men du slipper se dem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En följdfråga till Crazy Horse! Vad innebär den filen? Jag har brännt filmappar med den filen i och jag har tackat nej till att bränna just den filen men ändå så är det inga problem för mig att se bilderna från CD'n.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thumbs.db genereras av windows när du i mappalternativ har så att du ser bilderna som just "thumbnails".

 

Man kan utan problem ta bort .db filerna.

 

Stäng av funktionen så här (xp):

start

kontrollpanenen

mappalternativ

visning

bocka i "Cachelagra inte miniatyrer"

klicka "ok"

 

sök och ta bort dom så här (xp):

start

sök

alla filer och mappar

i "hela eller en del av filnamnet" skriv thumbs.db

sök i C:

Ta bort dom

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tack Bossen

 

Jag hade redan sök man inte fått napp. Men nu vet jag att jag kan skrota dom. Du förstår att jag är ny på data och en gammal man men det är kul.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...