Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hemsidessida!


Bruno i Helsingborg

Rekommendera Poster

Bruno i Helsingborg

Jag har en hemisda. Under många arbetsamma år har en fil kunnat skapas. Om jag lägger ut den på hemsidan kan den då göras EJ nedladdningsbar ?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt nej.

Man kan göra det mer eller mindre svårt.

Om någonting visas eller hörs på din besökares dator så är det redan nerladdat och går att ta fram om det är det du menar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bruno i Helsingborg

 

Till Clanledaren.

Tack för att Du svarade.

Jag menar så här: (påhittat exempel)

Antag att man skapat en förteckning över 5000 personer i Skåne som under en viss period stod som ägare till en DKW. Denna förteckning lägger man ut till allmänt beskådande på hemsidan.

Om man då inte vill att någon skall kunna "hämta" förteckningen till sin dator eller till sin hemsida - går det att förhindra ? Det var så jag menade.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bruno i Helsingborg

Hej TalisMan och tack för senast!

Konsten att förhindra högerklick kan jag. Men om man markerar i texten och sedan ctrl + c, får man ju raskt en kopia till sin dator.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Spara Texten som en bild i ett bildprogran och sen förhindra högerklick. Då går det ej att markera den

 

/Michel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilden går att ladda hem och använda i eget syfte.

 

Högerklicks script funkar inte på Mozilla och Opera, I IE behöver man ofta bara högerklicka, hålla kvar, trycka på "Esc" och släppa upp musknappen så trillar menyn ner.

 

view-source:http://www.dinsida.com

fungerar i alla webläsare.

 

Print screen fungerar om du vill "själa" en bild annars finns det separata program som löser det.

 

Det finns program som laddar ner filer som du "normalt" inte kan spara, bara se och höra. osv osv.

 

Jag har aldrig stoppats från att "ta" något från en webplats om jag har velat, tyvärr min vän, du kan försvåra men inte hindra den som VERKLIGEN vill ta ditt material.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...