Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går det att klona 3 partitioner på en gång?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

I have a pråbblem! Jag vill göra en backup, eller snarare en image/klon av HELA min MASTER-hårddisk. Vad jag förstår så gör DriveImage mfl program bara kloner på ENSKILDA PARTITIONER. Är det verkligen så? Saken är den att jag har följande konfiguration:

 

På MASTERDISKEN (IDE1) har jag 3 partitioner - C-D-E. På den första BOOT-partitionen © har jag Windows ME installerat. PÅ den andra partitionen (D) har jag XP installerat, och på E har jag ytterligare ett XP installerat. Jag har en fungerande Bootmeny(flerval) vid uppstart och allt fungerar som det skall.

 

Nu till själva problemet. Jag vill göra EN ENDA stor image/klon av HELA Masterdisken (120 Gb), så att jag kan återställa alla tre partitionerna och operativsystemen i ett svep utifall att Masterdisken lägger av.

 

Går detta att göra (?), eller måste man göra en klon av varje separat partition? I sådana fall blir det väl problem med att få operativsystemen att fungera med gemensam bootmeny igen? Meningen är alltså att kunna återställa alla tre operativsystem på samma gång vid eventuell krasch av nuvarande hårddisk.

 

Den nya disk som jag vill återställa klonen till, måste den vara exakt lika stor i Gb räknat som nuvarande, eller kan den vara större? Och vad gör i sådana fall tex DriveImage med de "överblivna" Gb som inte behövs för återställande av klonen?

 

Vore MYCKET tacksam för hjälp i denna frågan.

Boogie On!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...