Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Logitech mx510 mus problem ibland


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har en Logitech MX 510 Performance mus. Är väldigt nöjd med den men ikväll uppförde den sig konstigt. Muspekaren vibrerar och rör på sig när musen har kontakt med musmattan, fastän musen står stilla. Men detta är inte hela tiden, bara ibland. När pekaren vibrerar kan den flytta sig flera centimeter på skärmen. Det här händer när som helst, när jag inte använder datorn eller när jag spelar. Har provat med PS2 och USB port men den uppför sig lika på båda. Min gamla mus funkar felfritt på datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jo jag har installerat drivrutiner till den. Har provat den på två datorer och det är lika på båda. Fel på musen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tror det har löst sig nu. Musen har funkat väldigt länge nu. jag avinstallerade drivrutinerna, stängde av datorn, kopplade i musen och installerade drivrutinerna på nytt. Tror jag gjorde fel från början när jag satte i musen medan datorn var på, men läste sedan att man ska koppla i musen när datorn är av. Undrar just om detta inte var jag som var för slarvig, men återkommer problemet kontaktar jag Logitech eller butiken.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tyvärr återkom problemet efter 15 minuter...hoppas någon här vet nåt som kan hjälpa. Jag ska också kontakta Logitech och butiken nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har exakt lika dan mus på mitt jobb och upplever samma problem dom du beskriver. Jag har installerat senaste drivrutiner, men det hjälpte inte. Har även kollat i ögat om det är skit där, men det var ok. problemet uppstår bara ibland, oftast i slutet av arbetsdagen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det där "problemet" händer på exakt Alla sladdlösa möss, går inte att göra nåt mot det, bara leva med det eller byta till en med sladd...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Det finns visst en Logitech mx mus utan sladd, mx700 tror jag den hette. Men min mx510 är med sladd. Hur kan en som spelar mycket kunna stå ut med det då? Är det något med designen eller tekniken i musen? Jag skulle bara vilja veta vad det beror på...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

"Problemet" tror jag finns i Logitech´s första versioner av MX510. Och det är fixat på senare tid, jag har inte hört något ont om Logitech´s support, så du kan säkert få en ny.

 

Ring eller maila dom

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...