Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VPN Tunnel???


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Tjena...

 

jag skulle vilja skapa en anslutning med windows xp's inbyggda fjärrskrivbord från jobbet till min hemdator. Sitter bakom routrar på båda LANen så jag vet inte hur jag ska skapa en anslutning mellan dom, har lyckats fjärrstyra inom ett nätverk men aldrig över ett WAN, har hört att man behöver skapa en vpn tunnel, hur gör jag?

 

/wagge

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

nix, tror inte att det e portarna som bråkar, iofs kanske man månste köra port forwarding från routern...

tror jag använt realvnc 3 eller nåt tidigare, gillade dock inte det...det va så järda segt jämfört med windows inbyggda....å andra sidan så går det inte att skicka filer mellan datorerna med nåt av programmen vad jag vet, eller funkar det i windows inbyggda? känns ju lite onödigt att både ha en VNC och en FTP-server....

 

[inlägget ändrat 2004-07-16 09:32:19 av Christopher Wagner]

[inlägget ändrat 2004-07-16 09:43:45 av Christopher Wagner]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

funkar med radmin, plus att radmin kan du ställa in hur många fäger och sånt så att dte inte går lika segt.. men sänk upplösningen på din skärm hemma så skickas inte lika mycket information

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Du behöver se till att den port som XP använder för fjärrstyrning är öppen i routrarna. Beroende på din hemma-routers konfiguration, kanske du måste göra en "port forwarding" till den dator som skall fjärrstyras. Eller du kanske redan har styrt alla portar till den datorn ?

 

Genom att du ska fjärrstyra din hemmadator, behövs säkerligen inte någon VPN-koppling. Om du däremot vill göra tvärtom, dvs ta över din dator på jobbet från hemmet, måste du säkerligen använda VPN, genom att normalt så är alla portar stängda utifrån och in, till ditt jobb. Om ditt jobb har en fungerande VPN-lösning, så be att få information (och certifikat) för VPN in till ditt jobb.

 

 

[inlägget ändrat 2004-07-20 14:59:38 av John Eaves]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...