Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn kopplad till TV:n


AndersKjellberg

Rekommendera Poster

AndersKjellberg

Jag har en Thomson 32wide 100Hz som jag vill koppla till datorn med bra bild! Har ett GEforce2 kort med TV utgång men får ingen vidare bild. Vad göra?

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definera ingen vidare bild.. Hur har du kopplat det? En S-video sldd från datorn, till en scart-adapter som ska in i tv:n?

 

Så har jag det i alla fall och jag får svarta sorgkanter (~3cm) på min tv.

 

T

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AndersKjellberg

För att definiera ingen vidare bild så går det knappt att läsa någon text alls.

 

Precis! jag har en S-video sladd från datorn, till en scart-adapter som går in i tv:n?

 

Jag fick tipset att köra en s-video in i TV:n också och skippa scarten!?

 

Finns något som heter VGA-TV adapter för runt tusenlappen vilket skall vara lite bättre, något du känner till? Denna gär att man inte behöver något specifikt TV Ut kort uatn konverterar signalen du får från datorn och scart in i TV:n

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att definiera ingen vidare bild så går det knappt att läsa någon text alls.

 

Eeh... menar du till exempel på START-knappen och text på ikoner och så? Ifall svaret är ja så kan jag bara säga att det är normalt. Så gott som alla har en kvalitetsförsämring när man växlar över till TV.

 

 

Jag fick tipset att köra en s-video in i TV:n också och skippa scarten!?

 

Har du S-video uttag i TV:n??? Vad väntar du på i så fall?

 

 

Finns något som heter VGA-TV adapter för runt tusenlappen vilket skall vara lite bättre, något du känner till? Denna gär att man inte behöver något specifikt TV Ut kort uatn konverterar signalen du får från datorn och scart in i TV:n

 

Nej nej, skit i det. Har du TV-out så behöver du inget annat. Fungerar alldeles utmärkt til till exempel DVD-rippar (filmer) och liknande.

 

mvh

 

T

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att definiera ingen vidare bild så går det knappt att läsa någon text alls.

 

Ja - det finns en anledning till att en datorskärm i samma storlek som din TV kostar X antal gånger mer stålar ;)

 

Du kan normalt INTE läsa så liten text på en TV utan vidare... TV-utgångens enda nytta är när du tittar på film typ divx osv...

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...