Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filmfil.


Miami vice

Rekommendera Poster

Tjena ! Jag har 2 filmfiler som jag inte kan ta bort. Jag har försökt med avifix och att starta datorn i felsäkert läge och plocka bort dom men det går inte.

Det står att filerna inte finns när jag provar vissa saker och att mappen är skrivskyddad när jag provar att ta bort hela mappen.

Jag tar bort skrivskyddet och klickar på verkställ, men det finns ändå kvar. När jag högerklickar på filena får jag upp en meny som ser ut som följer: Spela upp, öppna, öppna med, skicka. Inget ta bort,alltså.

Filerna går inte att öppna.

Hur tar jag bort dom ?

 

Tack !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa följande:

 

1. Klicka på 'Start' och sedan 'Kör'/'Run' och skriv in

 

REGSVR32 /U SHMEDIA.DLL

 

Klicka på OK när dialogboxen dyker upp.

 

2. Ta bort filen/filerna

 

3. Klicka åter på 'Start' och sedan 'Kör'/'Run' och skriv in REGSVR32 SHMEDIA.DLL

 

Klicka på OK när dialogboxen dyker upp och allt är normalt igen.

 

<^> To Boldly Go Where No Man Has Gone Before <^>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy Horse

Gå till Start-Kör-Skriv regedit - OK. Leta på nedanstående nyckel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D9

4-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

Ta bort den mappen i registret och de två nycklarna som ligger i den så ska det lösa sig.

 

Om du är osäker på registret kan du börja med att när du är i regedit välja Arkiv-Exportera-Se till att du har Alla markerat i Exportera intervall-Kalla det sedan för t ex backup och spara i exvis Skrivbord, då har du en backup om ngt går galet, högerklicka i så fall på den sparade filen o välj Infoga i registret

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack så mycket, men när jag använder programmet så får jag felmeddelandet att det inte går att hitta filen. (Fast än jag ser den framför mig).

Fler förslag ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...