Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Startproblem

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Jag har ett stort problem. Med den aktuella datorn blir uppstarten i normalläget alldeles fel. Uppstarten liknar den som man har när man startar upp i felsäkert läge (grå och vitt skrivbord, låg upplösning). Med den skillnaden att musen inte fungerar och datorn är mycket långsam. I felsäkert läge däremot fungerar den som den ska med tråkig gråvit skärm, dålig upplösning, minimal kontakt med omvärlden, osv musen fungerar däremot alldeles utmärkt.

Jag misstänker att det är någon felinställning i startdrivrutinerna (heter det så?)eller något virus. Någon som har ett förslag på hjälp?

Operativsystem: Windows ME

[inlägget ändrat 2004-07-02 22:20:57 av Ejdatorhacker]

Guest idgadmin

Hej vad har du för windows version. är det xp så kan du ju ta "systemåterställning" från den tiden då datorn funkade.

Hör av dig

//ANders Bonde

Guest idgadmin

Som du kanske ser har jag Windows ME. Återställning har jag försökt med. Det fungerar inte.

Kan det vara så att drivrutinerna till grafiken (grafikkort elr dylikt samt directX 9b behövs uppdateras eller installeras kolla och prova , du hitter allt utom till grafikkort på windows update ( eller programskiva från datatidningar m.m) .. sedan efter det om så fallet är så får du ta hem drivrutinen till grafikkortet som passar ditt operativsystem och till rätt kort..

Uppdatera Mera :)

[inlägget ändrat 2004-07-03 00:26:09 av TalisMan]

[inlägget ändrat 2004-07-03 00:27:20 av TalisMan]

Hej! Hur många gånger har du startat om? Det verkar som om du inte får in drivrutinerna riktigt eftersom du beskriver det som om du har startat i felsäkert läge. Det jag kan råda dig till är att köra in windows en gång till över den förra installationen. Det är inte farligt att göra, dom program som du har installerat tidigare bör vara intakta efter det. Inom parantes så skall jag väl säga att WindowsME inte är världens bästa operativsystem.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...