Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Frustrerad!! Hur öppnar jag en port i ZoneA


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Tjena experter! Nu är jag less på detta varför kan jag inte köra Cerbus FTP Server på min dator bakom en router!! Är det någon som får detta att funka.

1. Kan jag öppna en ftp-port i Zone Alarm?? (gratisver.)

2. Måste jag i routern kryssa för "Default DMZ Server" för att rikta ftp-trafiken till rätt dator?? Funkar det för någon att köra med router, brandvägg och ftp-server??

Tacksam för svar!

test: ftp://test:1234@fredrik.dyndns.info/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns mer info om hur du ställer in Port Forward i din router (http://www.portforward.com).

Har ZoneAlarm 5.0 Pro så jag vet inte riktigt hur det ser ut i gratisversionen, eller om ens man kan göra på samma sätt. I alla fall, gå till Program Control i ZA, klicka på knappen Programs, högerklicka på din FTP Server i listan, välj Options..., fliken Expert Rules (vet inte om denna finns), knappen Add, här kan du ställa in portar och mål- och käll-dator.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Ok, det verkade vara en intressant läsning på hemsidan du nämnde. Tack för tippset...

//F

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...