Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Starsidan


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

jag har ett problem med min startsida som jag inte har kunnat bota. Den har funnits nu i ett par veckor. Jag har tom använt Adaware men det har inte hjälpt så mycket. Min startsida ska bara vara login1.telia.com men det står alltid så här när jag loggar in på internet första gången från Windows XP: prosearching.com/passthrough/index.html?http://login1.telia.com

 

Hjälp uppskattas jättemycket varför jag har haft det här problemet för länge och står inte ut längre med det.

 

Tack för visat intresse.

 

R.T.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med Cwshredder: http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

 

..mitten på sidan..ungefär..koppla ner från internet, stäng öppna fönster, starta programmet och klicka på Fix och efter det fyller du i din startsida.

Kan då även efterscanna med Ad-aware och även Spybot. I Spybot kan man även låsa startsidan samt hosts fil som också kan drabbas så får man lite skydd. När du kör Ad-aware har du då gått på Customize och sedan under Scanning 'bockat' för det som går..allt under Memory & Register och Scan within archives under Drivers & Folders.

 

Annars får du nog hoppa på HiJackThis om inte ovanstående hjälper..det finns på samma sida..sidan kan krångla ibland den utsätts för attacker..annars är det bara att söka på programmets namn så hittar du det nog ändå i sådana fall..

Kan även söka här i forumet för eventuellt fler tips...finns ett antal inlägg om saken.

 

Kolla din hosts fil också när du ändå är igång..den ligger i din Windows mapp under System32 - Drivers - Etc

den kan du öppna i Anteckningar och i den ska det längst ner stå: 127.0.0.1 localhost

 

och inget mer..en del text ovanför.

 

* The Future Is Here! *

 

[inlägget ändrat 2004-07-03 14:06:20 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tack för hjälpen, localhosts filerna stämde , jag hade heller inte bockat för allt i Minne och Register och inte Drivers för den delen heller.

 

Grejen är att den här prosearching filen är en cookie. Den sparas i Dokuments and settings under mitt konto. Mr X.

 

Jag har Kazaa och om jag skulle scanna med Adaware då kan inte jag köra kazaa eftersom det är en spy version. Har blivit tillsagd att ladda hem en lite version av programmet.

 

Tack ändå för hjälpen , kanske blir tvungen att scanna med Adaware trots allt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...