Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är detta??


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej.

Jag undrar om det är någon vänlig och kunnig som vet vad, servicemil.exe, är för något... detta program eller vad det nu är dök upp i min burk häromdagen.

Jag hittade det i systemkonfigurationen under autostart.

Tackar på förhand för den ev hjälp jag kan få med detta..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ingenting om den när jag söker på Google, föreslår att du stänger av den tills du vet vad det är.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej och tack.

 

Men jag har provat det redan men

tyvärr så går det inte att stänga av servicemil.exe, för det skapar om sig själv och lägger sig på samma ställe igen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en service eller ett vanligt program ? Om det är en service så kan du hitta den genom: Start-menyn -> Kör... -> services.msc -> leta upp servicemil.exe i listan och välj inaktivera -> starta om datorn.

 

Om det inte fungerar så börjar jag tro att programmet är någon form av spyware eller annat elakt program. Ladda ner Ad-Aware 6 (http://www.lavasoft.de) och SpyBot S&D (http://www.safer-networking.de), uppdatera programmen och scanna sedan datorn, ta bort alla filer som hittas.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy Horse

Om jag minns rätt från Windows NT så är servicemill.exe en Active X-control. Du kan ju testa att gå till Verktyg-Internetalternativ och under Tillfälliga Internet Filer trycka på Inställningar och därefter Visa Objekt.

Kolla igenom ActivX kontrollerna och om något verkar påminna om servicemill så kan du markera o högerklicka o välja Egenskaper så ser du vad ActiveX kontrollen härrör från.

 

Vet inte om det är till någon hjälp men kan vara värt att kolla, ha det gott

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag minns rätt från Windows NT så är servicemill.exe en Active X-control.
Mycket möjligt, jag har ingen aning. Men det är konstigt att man inte hittar någonting vid en sökning på Google då. Brukara finnas massvis av dokumentation för varje Microsoft-program.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy Horse

Nu är jag ute på mycket osäker mark men jag har för mig att det är ett insticksprogram för att förenkla hanteringen av nätverk och lättare kunna lägga in applikationer typ Visual Basic etc. Men som jag sa det kanske inte har något med detta fall att göra men det skadar ju inte att kolla eftersom XP vilar på Windows NT.

 

Man måste prova för att veta .... eller hur :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

servicemil.exe,

Finns i gammla NT och har med server instalationer att göra. testa byt exe och döda den sedan

 

 

Ingen har sagt att det skall vara lätt att leva

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Du har råkat ut för en mask som heter W32/sdbot.worm. Denna variant är känd hos Network Associates sedan den 6 juli och beräknas finnas med i DAT-filen som kommer ut den 15 juli. Under tiden finns det en Extra.dat-fil från NAI att hämta vid behov.

Lycka till,

/Datorexpert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...