Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fläkt blåser i eller ut?


akhlaque57

Rekommendera Poster

akhlaque57

hej, jag har n00b fråga...jag köpte en extra fläkt för 98 :- och jag ska sätta den där bak på chassi'n, jag vet att man ska sätta så att den blåser ut, men jag kan inte känna skillnaden mellan om den blåser in eller ut? hur ska den sita..visa görna med en fläkt blid från någon hemsida!

 

tack i förhand

 

 

Den bästa svaret får givetvis 1 poäng =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej jag skulle sätta den där bak så den blåser ut värmen ur lådan, men ja skulle också ha en fläkt i fronten som blåser in luft i lådan, ja hitta lite bilder på sweclockers.

 

http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_010628_uftstrom.php?page=1

 

Jag hoppas detta var till någon hjälp:-)

Från Ökenkrigare till Ghost Force;

SAS

Special Air Serice

Speed Allied Suprise

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

akhlaque57

joo men vilket håll ska fläkten sitta?

 

 

Den bästa svaret får givetvis 1 poäng =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad du har för fläkt, men i min låda så har de fläktar som blåser ut, etikettsidan ut. Alltså den sida på fläkten som har etikett ska inte vara på insidan i chassit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej

Det brukar sitta en liten pil på fläkten någonstans som visar luftens flöde. Det gör det på alla de fläktar som jag köpt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att koppla in fläkten utan att sätta fast den. Då är det ganska lätt att känna åt vilket håll det blåser. :P

 

/Toobi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Om du kopplar in fläkten till dess 12 eller 7/5 volts uttag, så känner du vilket håll den blåser, ja låvar :-)

 

 

Från Ökenkrigare till Ghost Force;

SAS

Special Air Serice

Speed Allied Suprise

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

annars är det enklaste att bara hålla ett papper eller en sytråd framför så ser du åt vilket håll det blåser

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena, för d första e alla frågor "n00b" frågor, var man inte "n00b" skulle man inte fråga, :P, fläcktar för 98 spenn brukar inte vara specielt krfftiga men du kan juh hälla typ mjöl eller oboy eller nått framför/bakom så ser du vart skiten blåser, själv har jag 9 chaissi fläcktar i min burk, men så blir d juh jävligt kallt om benen nä man sitter å lirar :), hare bra å lycka till me fläcktarna/ stoffe

-----------------------------------------------

AMD Athlon XP 1800+

GeForce FX5200

Abit KD7(Mainboard)

512 DDRAM

Win XP Home

Intelli mouse 3.0

(Advanced user)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Som sagt har du köpt en bra fläkt så finns det pilar på den!

Annars spelar det ingen roll om det blåser eller suger, bara du inte tar luften från processorn!!!

 

Rekommenderar inte att sätta den i bak eftersom nätdelen suger ut luft, och får den inte suga tillräckligt blir ditt nätagg inte så gammalt!

 

Jag har 8 fläktar! 2st på grafikkortet

1 st på prollen 3st i chassit 1 st på nordbryggan 1 st på sydbryggan, 1 st i nätdelen. ps tänk på dammet oxo!!

mvh....walle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...