Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

adware/virus problem


Andreas____

Rekommendera Poster

Andreas____

Alltså, nu börjar jag bli less, väldigt less.

Jag börjar med att säga att jag har samtliga updateringar på windows update, jag har brandvägg och jag har virusprogram som är updaterat med alla updateringar som finns. Så då slipper nån säga att jag ska updatera eller skaffa något av detta.

 

Jag har tydligen fått nått virus/adware som sabbar min dator hela tiden. Brandväggen varnar för att notepad, explorer.exe och mediaspelaren vill kontakta internet. Inget av dom programen ska väl försöka nå internet utan vidare. Så jag tillät dom inte att göra det. Men varken notepad eller mediaspelaren går att öppna nu. Jag har kört ad-aware (hittar inget) Spyboot (hittar inget) bazooka spyware hittar nått som heter winpup. Står hur man tar bort det manuellt. Har gjort precis som det står. Men det hjälper inte. När jag körde norton antivirus, hittar det 6 adware program, det kan ta bort 4 av dom automatiskt. Dom övriga går inte, för dom används. Jag startar datorn i felsäkert läge för att ta bort dom, men då finns dom inte på dom platser som dom fanns på innan. Startar datorn igen, och problet kvarstår så klart.

 

Hur ska jag kunna få bort det???

Och hur får jag igång notepad och Mediaspelaren igen?

Notepad står att det inte finns längre och Mediaspelaren har jag installerat om men det fungerar inte allafall.

Nån som har nått tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har ME eller XP som OS gå tillbaka med systemåterställningen.. Och sedan tar du dig ut och söker efter Pestpatrol och tar hem och scannar, och HiJackThis.. och lägger upp loggen här så kommer ngn att tolka den..

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...