Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rött kryss & php.


Miami vice

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har skrivit tidigare i samma ärende och fått en del svar. Dock har inget hjälpt.

Problem: vissa bilder på internet går inte att se. Istället för bilden så visas ett rött kryss längst upp i det vänstra hörnet.

Lösningar: Inställningar på brandväggen skulle ändras, säkerhetsnivån skulle sänkas.

Detta fungerade ej.

Jag testade på en kompis mac, och där fungerade det.

Han sa att filändelsen var .php och att bilden gick att öppna med Quicktime.

Jag ändrade då mitt bildvisnings program till Quicktime, men kunde ändå inte se bilden.

Vad jag antagligen måste göra är att välja så att Quicktime stöder webbläsaren (antagligen), men jag hittar inte inställningarna för det.

Är det nån som vet, eller som har ett annat förslag ?

 

Tack !

 

/ Henrik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy Horse

Hoppas jag kan förklara detta på ett vettigt sätt:

 

Gå till C:(Om du har programmappen under C annars får du ändra bokstav)\Program\Quick Time\Plugins -där kikar du vilka plugin som finns.

 

Sedan går du till C:\Program\Internet Explorer\Plugins. Där skall du ha samma plugins som i QuickTime Plugins, om inte får du kopiera de filer som saknas från QuickTime Plugins och klistra in i Internet Explorer Plugins.

 

Stäng därefter Webläsaren och Starta om den igen.

 

Gå sedan till Kontrollpanelen-QuickTime-Insticksfil i Webbläsare-MIME-Inställningar så kan du kolla vad du har ibockat under de olika alternativen.

 

Hör av dig hur det går eller om du undrar över ngt,

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-29 16:58:38 av Crazy Horse]

[inlägget ändrat 2004-06-29 17:53:41 av Crazy Horse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte QuickTime installerat men när jag får detta fenomen med röda kryss hos mig så räcker det med att jag inaktiverar brandväggen så kan jag se bilderna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej ! Tack för ditt svar.

Jag hade samtliga Qt plug ins i explorern, så det funkade inte, tyvärr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat på länken och det verkar som om det är en massa jacascript på sidan. Pröva att neka åtkomst till javascript och se vad som händer. (en chansning från mig)!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy Horse

Hej igen,

 

Hade du också kollat i Kontrollpanelen enligt tillägget jag skrev om i tidigare svar ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej och tack för ditt svar.

Men jag hittar inte quicktime insticksfil. Ska jag leta i Qt. eller internet alternativ ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy Horse

Om du går till Kontrollpanelen och där väljer Andra alternativ på Kontrollpanelen i menyn till vänster så har du en ikon för Quick Time (om du använder kategoriläge).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...