Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med ljudkort/ljudinspelaren


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

När jag pluggar in en mikrofon i ljudkortet och spelar in med "ljudinspelaren" och sedan spelar upp så kommer inget ljud. Det går att spela skivor i datorn och allt annat ljud verkar fungera. Vad kan göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i Volymegenskaper. Dubbelklicka på Volym-ikonen nere vid klockan, kolla att Ljud av inte är ikryssat vid Mic, Microphone eller Mikrofon.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-27 19:52:57 av Warwolf]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack,

Ljud av var ikryssad så den tog jag bort och det knäppte till lite i högtalarna så den verkar ju ha "kontakt" men skall inte det gröna "strecket" röra på sig? Kommer dock inget ljud vid uppspelning nu heller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på samma ikon och välj justera ljudegenskaper sedan flik Ljudenheter och där under Inspelning av ljud så har du en knapp - Volym

Klicka på den och kolla att det sitter en bock på Välj under Microphone.

 

Tror det är samma väg i Win98/ME också..dock inte säkert..men liknande i alla fall.

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

I Win ME är det skillnad på Uppspelning av ljud och Inspelning, jag menar att kontrollerna är skilda åt.

 

För att kolla Inspelningskontrollerna i ME.

1. Högerklicka på volymkontrollen ner till höger i aktivitetslisten och välj *öppna volymkontroller*. Då kommer du till uppspelningskontrollen (play control)

2. Välj där fliken *alternativ* och där *egenskaper*