Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med ljudkort/ljudinspelaren


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

När jag pluggar in en mikrofon i ljudkortet och spelar in med "ljudinspelaren" och sedan spelar upp så kommer inget ljud. Det går att spela skivor i datorn och allt annat ljud verkar fungera. Vad kan göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i Volymegenskaper. Dubbelklicka på Volym-ikonen nere vid klockan, kolla att Ljud av inte är ikryssat vid Mic, Microphone eller Mikrofon.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-27 19:52:57 av Warwolf]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack,

Ljud av var ikryssad så den tog jag bort och det knäppte till lite i högtalarna så den verkar ju ha "kontakt" men skall inte det gröna "strecket" röra på sig? Kommer dock inget ljud vid uppspelning nu heller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på samma ikon och välj justera ljudegenskaper sedan flik Ljudenheter och där under Inspelning av ljud så har du en knapp - Volym

Klicka på den och kolla att det sitter en bock på Välj under Microphone.

 

Tror det är samma väg i Win98/ME också..dock inte säkert..men liknande i alla fall.

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

I Win ME är det skillnad på Uppspelning av ljud och Inspelning, jag menar att kontrollerna är skilda åt.

 

För att kolla Inspelningskontrollerna i ME.

1. Högerklicka på volymkontrollen ner till höger i aktivitetslisten och välj *öppna volymkontroller*. Då kommer du till uppspelningskontrollen (play control)

2. Välj där fliken *alternativ* och där *egenskaper*

3. Pricka där i *justera volymen för inspelning* och se till så att microfon är ibockad bland alternativen längre ner.

Klicka sedan på OK.

4. Då skall inspelningskontrollen dyka upp (record control). Då skall där alla alternativen finnas med som du bockade i under punkt 3

Bocka då i Microfon där (man kan endast ha ett alternativ ibockat i taget), sedan skall du kunna använda skjutreglaget för att justera inspelningsnivån med.

 

Jag har för mig att det är så här i Win98 också, men hur det är i övriga OS vet jag ej.

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]Lagen Om Korrekthet.

När du arbetar på att lösa ett problem, så hjälper det alltid om du vet svaret.[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-28 10:02:02 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla även om det finns någon knapp eller liknande på mikrofonen som man skall trycka in för att spela in.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...