Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddiskproblem(2)


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Här kmmer lite mer info igen...

 

1.Hade problem med min dator, fick låna en annans och prega i mina tre hårddiskar i den.

2.Startade upp, men kom inte så långt. Windows ville inte installeras.

3.Testade med att installera om Windows och gjorde det på samma filsystem som tidigare.Gick ovanligt snabbt tyckte jag och när installationen var klar, fungerade den fortfarande inte.

4.Tog ut de två hårddiskarna som inte behöver användas och testade installera om från grunden. Alltså Formatera hårddisken först.

5.Det fungerade.

6.Prega i de andra 2 hårddiskarna (alla tre hårddiskarna är uppdelade i 2 part.) Nu syntes bara 1 av de 4 som jag stoppade i. Den hårddisken som jag installerade på fungerar perfekt.

7.Nu står det att jag måste foramatera partitionerna för att det ska fungera som hårddiskar. Kommer inte åt något som finns på hårddiskarna.

8.Lagom knäckt.Fanns tonvis med bilder från utlandsresor tex.

9.Hur ska jag göra för att lugna min panik? ;) Jag har inte formaterat. Har fått råd om att köra scandisk, men det fungerar inte på de partionerna som inte är lagringsbara än.

Har hört att man kan formatera och ändå hitta lite kvar med några program...

Ska jag testa installera om windows med hårddiskarna i igen och se om de "åker med" i systemet denna gången?

 

Hoppas det förklarades lite bättre denna gången.

Tack för att ni vill hjälpa!

 

/ Jakob

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Stoppa i bara en extra hårddisk i taget förrutom den med op-systemet.

Hur är det i bios, syns dom extra diskarna där?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ja, men det är inte hårddiskarna jag inte hittar, utan den gamla informationen på diskarna.

Partionerna syns i windows, men de måste formateras för att bli fungerande hårddiskar, tydligen. men formaterar jag, så försvinner all information, vilket jag inte har råd med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Det var NTFS på dom gamla diskarna, men vilket filsystem är det på den som du installerade om på?

du ser inte NTFS om det är Fat32 på Windows-disken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...