Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Bluppande" ljud från datorn


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

Har ett problem med min dator. Den startar bara ibland. När den inte startar så stannar den på n gång och ett "bluppande" ljud hörs från burken. Har försökt att höra varifrån dessa flipperspelsliknande ljud kommer ifrån och kan säga att de kommer från hårddisken eller från moderkortet. Ibland efter att jag stängt och satt på strömbrytaren ca 5-10 ggr så går den igång som vanligt, den fungerar även helt perfekt då med alla program och allt. Om jag stänger av datorn och sedan sätter på den igen med detsamma så startar den alltid, det verkar som om den bara startar när den är varm. Men så fort jag har haft den avstängd i någon timme eller att jag dragit ut strömkabeln så låter den som ett flipperspel när jag försöker starta den. Den hinner inte ens börja ladda operativsystemet för på skärmen visas bara "no signal input" eller något liknande!

 

Hoppas någon som haft liknande problem eller att någon som är en hejare på att fixa datorer kan hjälpa mig. Det kanske tål att nämnas att den har varit inne på lagning just på grund av detta fel men firman som lagade den hittade inget fel bara ett "glapp" i något PCI-kort.

 

MVH

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som hörs är från den inbyggda högtalarn lämmna tillbaks datorn där den var på service och be dem testa den(helst borde du själv vara med och vissa) brukar gå lätast då!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Låter som en kallödning!

eller så har du kortis nånstans, kanske en skruv som hamnat bakom moderkortet, inte ovanligt!

mvh....walle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det kan vara mycket som är fel, är datorn gamal(+3 år) så kanske det är batteriet som börjar ta slut. Jag har varit med om att datorer beter sig konstigt då batterispänningen är för låg. Att den funkar efter ett tag kan bero på att batteriet laddas från moderkortet och kommer upp i rätt spänning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...