Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ingen bild?

n0ir

Recommended Posts

Hej!

Jag håller på att försöka laga en gammal dator åt svärmor och skulle behöva lite hjälp... :P

Problemet är att det inte syns någon bild när man startar upp den. Jag har kollat med att koppla en bildskärm som jag VET fungerar till burken men det händer ingenting. Naturligtvis blev jag misstänksam mot grafikkortet, men när jag stoppade in det i min egen burk så fungerade det utan problem.

När man slår på datorn hör man hur HD:en och CD:n börjar låta samt ett systemblipp. Jag har tagit ut HD:en och kopplat den till min egen dator men den verkar fungera bra. Jag har också formatterat HD:n i min egen dator men det hjälpte inte alls.

Nu börjar jag fundera på om det kan vara något annat fel på mdoerkortet eller processorn?

Det är en Fujitsu-Siemens M6 233 PC (http://www.fujitsu-siemens.se/page/?2746).

| Aron A. A. Sjöberg |

| "Oh yeah, miles to go - Little Miss Muffet, counting down from 7-3-0" |

murmelmannen

Verka att vara både ett integrerat och ett PCI grafikkort.Prova att ta ur PCI kortet.Eller prova en annan PCI slot.

Den har inget integrerat grafikkort, men jag skäms att behöva säga att det naturligtvis var PCI-platsen som inte fungerade... :P Satte in grafikkortet i en annan slot och allt gick igång.

Hade inte en tanke på att pröva det (vilket ju hade varit lättare än att plocka ut alla delarna och prova dom separat).

Tack för hjälpen...

| Aron A. A. Sjöberg |

| "Oh yeah, miles to go - Little Miss Muffet, counting down from 7-3-0" |

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...