Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Malware!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har genom något mirakel lyckats dra på mej ett extremt aggressivt malware. Det lägger sej i registret och skapar även temporära html dokument, vilket i sin tur leder till att min browser blir kidnappad. Jag kan inte längre välja vilken sida jag vill ha som startsida.

 

Ok, tänkte jag, kan väl inte vara så svårt att bli av med detta. Körde ad-aware och tog bort det samt ändra startsidan. Slutet gott allting gott trodde jag, men icke.

 

Nästa gång jag startade IE så va sidf*n tillbaka, trots att jag kört ad-aware. Körde den igen och mycket riktigt, där var den igen. Beslutade mej för att köra ad-ware igen samt söka i registret efter nyckeln "HOMEOldSP". Det visade sej att denna nyckel hade laggt sej lite här o var i systemet och jag tog bort det bit för bit, samt alla reg-nycklar som hade med det att göra.

 

Detta hjälpte föga och trots dammsugning av registret så kommer det tillbaka om och om igen. Har försökt med allt jag kan tänka mej.

 

Ad-aware, sen rensat registret, rensat explorer, sen startat om, den skall inte finnas kvar men den är den.

 

Nån som har någon ide hur man kan få bort det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ladda ner PestPatrol så tor jag du skall bli av med det! Bästa programmet jag provat hittils, ( men har inte provat Spybot än......:-/

PestPatrol hittar du på www.download.com, eller via BearShare/Kazaa....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

 

Tack för svaren, men inget av detta har fungerat. Ad-aware lyckades ta bort det efter en uppdatering, men det kom tillbaka likförbannat, slutade med en format c: tillslut. Känner även flera som råkat ut för denna malware och ingen har lyckats än sålänge..inge bra..

 

men tack iaf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...