Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilder


bjarland

Rekommendera Poster

Jag försöker bifoga bilder i ett mail till en Hotmail adress. Jag har försökt på många sätt men det går inte. Hur ska jag göra? Tacksam för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Outlook? Går inte att skicka eller dyker inte filerna upp när du valt bifoga..?

I Outlook Express när du då valt Nytt meddelande så går man på Infoga och sedan Bifoga fil..och väljer de/den fil det gäller.

Sen har Hotmail en gräns på 2Mb också, och användaren av Hotmail adressen kanske har dåligt med lagringsutrymme eller nått..

När det gäller bifogade filer så är gränsen 1Mb för Hotmail.

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har outlook och bilderna går inte att skicka. Jag har försökt med att göra bilderna i gif format, men det fungerade heller inte. Vad ska jag göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gör om dom till .jpg istället då..

Är det många bilder så att storleken överstiger 1Mb..?

Testa att skicka 1 bild bara för att kolla om det funkar..som då inte överstiger 1Mb förstås.

 

Vad sker när du skickar? Något felmeddelande eller så..? Vad händer?

 

* The Future Is Here! *

 

[inlägget ändrat 2004-06-21 19:51:29 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej, är det bara till Hotmail som du inte kan skicka bilder.

 

Om du inte vet, så prova med att skicka en bild till någon annan adress än Hotmail, kanske hem till dig själv t.ex (om du har en annan adress än Hotmail)

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]Lagen Om Korrekthet.

När du arbetar på att lösa ett problem, så hjälper det alltid om du vet svaret.[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-21 20:08:22 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är bara till hotmail som det inte fungerar. Jag har provat att skicka till min sprayadress och det fungerade

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Om det fungerar att skicka till en annan adress än Hotmail, så borde inte felet ligga i Outlook. Utan i Hotmail.

 

Jag har visserligen inte Outlook, men jag provade i Outlook Express att skicka både INFOGADE och BIFOGADE gif-filer till mitt Hotmail-konto. Båda metoderna fungerade. Dom kom dessutom fram till Hotmail.

 

SÅ.............

Är du HELT SÄKER på att det finns tillräckligt utrymme för att dina bilder skall kunna tas emot av Hotmail-kontot som du skickar till. Maximum för gratis-Hotmailen är ju 2 Mb, och detta är HELA lagringsutrymmet.

Om t.ex Hotmailutrymmet redan är upptaget med e-mails på t.ex 1850 kB, så kan du ju inte sända en bild på 200 kB. Den får helt enkelt inte plats.

 

Och då kommer du att få ett meddelande från Postmaster på Hotmail att ``Delivery Status Notification (failed)´´, eller något sådant.

 

Fast du kanske redan kollat upp detta?????

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]Lagen Om Korrekthet.

När du arbetar på att lösa ett problem, så hjälper det alltid om du vet svaret.[/CITAT]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...