Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sänka core?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

I bios kan man ändra core manuellt eller ha den på auto. På min ena dator med amd xp2200 och asus a7v333-x har jag i bios satt den på lägsta värde, som är 1,650.

I windows visar den core på 1,720 iallafall..

Sätter jag den på auto får jag ca 1,750 eller mer.

 

Någon som har ett tips på vad man kan göra för att få ner core? Anledningen till att jag vill ha ner den är att temperaturen är onödigt hög.

 

Mvh

//Pettz

\o/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det är lättare och framförallt säkrare att skaffa sig riktig kylning till processorn om du tycker att den är för varm än att ändra spänningen i processorn.

 

----------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har tyvärr bra kylning med exempelvis arctic silver, fläns/fläkt för upp till xp3200 och 2st chassiefläktar.

 

cpu ligger på ca 55 grader, moderkort 41 grader.

 

På min andra burk (xp2600)med lägre core är tempen på cpu ca 41, moderkort 29. Den är 100% stabil och är dessutom oc till 2,13ghz. Har någon något tips?

ps OC-core är disabled på moderkortet ds

\o/

 

[inlägget ändrat 2004-06-20 14:48:12 av Pettz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ja, den visar samma temperatur med asusprobe, hmonitor och mbm =/

 

Vågar inte ha igång den längre, varma dagar ökar det ännu mera. Ska beställa ny låda, kanske vore bättre/billigare byta moderkort för att få ner core..

 

\o/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...