Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En fråga om DVD skivor


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

 

Har nyligen köpt en DVD brännare från LG som ska stödja i stort sett alla format vad jag vet, men nog om det :P

 

Problemt är att efter jag brännt en skiva (CD eller DVD) så går den inte att läsa i DVD-ROM'en, har man tur så går den att läsa i DVD brännaren och (märkligt nog) nästan alltid i min DVD spelare (Centrum Gemmini 330, om det är film el musik filer jag brännt det vill säga). Så min fråga är ganska enklel, vad är det som är fel? jag misstänker att det kan ha nått med dom billiga skivor jag använder men kanske det är nåt helt annat, mycket tacksam för hjälp då det här kan bli ett mycket stort problem i framtiden då jag inte vågar göra backups på nånting.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels kan det vara beroende på märket på skivorna, dels kan det vara så att din dvd-rom bara klarar av tex dvd+r.

Om du då stoppar i en dvd-r/rw eller en dvd+rw så är det inte säkert att det funkar.

-----------------------------------------------------------------

 

Mail: Mij@idgmail.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är billiga skivor och om problemet bara uppstår ibland så är chansen stor att det är skrivorna det är fel på.

Om det inte hjälper att byta skivor så kan du pröva att uppdatera DVD-brännarens firmware (interna mjukvara). Leta efter en uppdatering på LG:s hemsida.

 

----------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

OK, så det kan vara skivorna som jäklas. skönt att höra :) skulle nån kunna tipsa om några bra dvd-r skivor som garanterat funkar.

 

Jag har kollat lite efter firmware till brännaren men inte hittat nån än, får söka vidare...

 

Jag återkommer om inte märkes bytet hjäper (bara så ni är beredd, hehe)

 

P.S tack för hjälpen :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns troligen ingen skiva som funkar felfritt med alla DVD-brännare. Men dyrare skivor brukar ofta vara bättre än billigare. Testa t.ex. Verbatim eller Maxtor.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...