Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med telefonlinje/modemuppkoppling


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag kör med vanligt modem, sedan en tid tillbaka har datorn gått väldigt långsamt och till slut så kom jag nte ut på nätet överhuvudtaget.Installerade om modem och drivrutiner utan att det blev bättre, till slut å formaterade jag om datorn men det är fortfarande samma problem och nu har jag kommit på att det är problem det telefonjacken. Har 5 uttag i huset och det fungerar endst från uttaget i köket. Alltså var det inget fel på min dator i alla fall. Vad kan ha hänt med telefonlinjen/sladdarna/jacken? Tacksam för all hjälp jag kan få.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Den var inte bra, låter lite som du har drabbats av nåt kabelfel, åska eller sånt kan orsaka detta, har prövat detta själv, in realtime, det bara small till, sen osade det smält plast, och min PC inclusuve telesladderna var historie, inte roligt.

Ring Polia, nej bare skoj, ring Telia, dom ägar fastnätet och skall åtgärda uppkomna fel.

hälsning Peer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar en vanlig telefon i jacket? Om inte så kolla vad du har för andra saker installerade, t.ex fax el. dyl. Annars får du kontakta TeliaSonera eftersom det är dom som ansvarar för kabelagen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hsjsan ! har själv telemodem i mina 2 datorer det kan vara lite krånligt med vad man har för tele kabel hos mig funkar det bara med att koppla in dom 2 övre ( tror jag ) + att man inte skall ha "samtalväntar ! tjänsten inkopplad på sin hemtelefon

Har haft åska i ett av mina modem samtidigt som den slog ner så slocknade datorn & skärmen men som tur var gick bara modemet sönder 3com u.s. robotics

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tack för tipsen.

Kollar alla kablar ikväll, det är kanske någon som lossnat i något jack så att den "bryter" dataöverföringen.

 

Telefonerna fungerar dock som vanligt, men de kräver ju inte så mycket som "data".

 

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hur har du det kopplat i doserna?? Ifall du lyfter luren i köket bryter det alla efter eller kan man höra ljud i de också?? Isåfall så har du nog anledningen och det är att det förbrukar för mycket ström från tele-ledningen vilket kan ge en ganska kass bärton, detta är inget som telia kan fixa utan du får koppla om telefonjacken själv så att strömförbrukningen minskar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...