Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna film med undertext


Pelleman Jensen

Rekommendera Poster

Pelleman Jensen

 

Hej alla datorvänner!

 

Jag undrar om det är möjligt att bränna ner en film som är otextad tillsammans med undertextfilen så att den spelar upp filmen textad från skivan? Hur går jag i så fall till väga? Jag bränner med Nero Burning Room.

 

Pelleman

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ja det går utmärkt! Så brukar jag göra. Bränn som vanligt självaste film filen och undertext filen på skivan. Starta sedan filmen på vanligt vis från skivan. Film filen och undertext filen måste vara i samma mapp (eller om de är direkt på skivan), och ha samma namn, men undertext filen ska sluta på .sub eller .srt. i filnamnet.

 

(Och så måste du ju så klart ha vobsub installerat eller använd t.ex. BSPlayer så du får in undertexten i filmen.)

 

[inlägget ändrat 2004-06-19 11:31:32 av frågaren & vetaren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelleman Jensen

Tack för tipset, men...

 

Om jag försöker bränna till en SVCD godkänner Nero inte Subtitle-filen. Programmet säger att filen saknar MPEG2-kodning. Där finns fyra olika mappar (EXT, MPEG2, Segment samt SVCD) och jag undrar om jag ska placera textfilen i någon av dessa för att det ska fungera, eller om jag istället ska bränna allt som en Data-skiva (och bara göra den spelbar i datorn)?

 

Pelleman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Min metod funkar bara att bränna divx och xvid filer som man vill se på bara går att se på datorn. Det borde finnas program som kan "baka in" undertext i film filen, men jag känner inte till något sådant. Prova läsa här, hoppas du hittar något.

 

http://www.videohelp.com

 

Programmet WinSubMux:

http://www.videohelp.com/tools?tool=184

 

[inlägget ändrat 2004-06-20 09:20:28 av frågaren & vetaren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...