Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösenord i Outlook på XP


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej

 

Har ett grymt jobbigt problem med min XP och Outlook 2000. Varje gång jag startar upp outlook efter uppstart av datorn så måste jag angemitt lösenord för mailen, trots att jag har klickat i

spara lösenordet. Detta har jag hört är ett generellt fel i XP. Någon vänlig själ som vet hur man löser problemet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TribalWorld

Hej Superfreak

 

Först och främst är det bra om du uppdaterar ditt Office program med dom uppdateringar som finns (Jag känner till att ett liknande problem lösts i ett av service packen). På följande sida kan du söka efter uppdateringar:

 

http://office.microsoft.com/officeupdate/default.aspx?CTT=6&Origin=EC790020111053

 

 

Det finns även ett register hack du kan testa om inte uppdateringarna hjälpte.

 

Om du går in på Start menyn > Kör ...och skriver in: regedit ..och klickar på OK

 

Sedan klickar du dig fram till:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider\

 

= Ditt användarnamn. Den mappen ska du ta bort.

 

Därefter kan du starta Outlook igen och då kommer du få skriva in din konto information igen.

 

Jag hoppas något utav detta kan lösa ditt problem.

 

 

[bLÅ]

//Micke

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Micke>

 

Jag har kört updatringen, men det löste sig inte. I regedit så har jag inget username under Protected Storage System Provider. Det jag har är S-1-5-21-1959021389-786988661-23540016-2030 och en till liknande med två mappar under som heter Data och Data 2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...