Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför startas datorn om ?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Väldigt ofta när jag sitter och spelar Cs på min dator, så stannar den bara upp, jag kan inte gör någonting och blir tvungen att dra strömmen.

När jag tittar i händelseloggen så ser jag att det är fel som inträffar vid dessa tidpunkter. Alltid är det samma meddelanden:Åtkomst nekad vid försök att starta en DCOM-server med DefaulLaunchPermission. Servern är (massasiffror)

Användaren är Unavable, SID= Unavablile. Eller detta meddelande: \DEVICE\{F61DE1FA-6A1F-4A92-8375-66899CCED4B2} : Det gick inte att allokera nödvändiga resurser för åtgärden.

 

 

Vad är det för fel ?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Kan vara lite knepigt att ge ett bra svar på kanske, Men det kan vara så att du inte har dom rätta drivritinerna till grafikkortet!

 

Eller för hög temp, Överklockning, ev Spy Ware el Virus, mm mm

 

Ha det!

Helren

 

Om dumhet gjorde ont, skulle många skrika dagarna i ända

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Sen är det bättre om du inte postar flera gånger om samma sak!

 

Ha det!

Helren

 

Om dumhet gjorde ont, skulle många skrika dagarna i ända

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Omöjligt med Spyware eller Virus, har kollat med 3 virusscaner. En vanlig och 2 online. Har sedan dubbelcheckat med Ad Aware. Okej ska jag inte göra, ville bara få snabbt svar ;D

Men har du mer info om DCOM ?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har du ett tips på en webbsida där jag skulle kunna hitta nya drivrutiner ?

En sida som söker igen min dator och hittar, på det sättet som windows update gör?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite info om DCOM på engelska tyvärr: The Distributed Component Object Model (DCOM) is a protocol that enables software components to communicate directly over a network in a reliable, secure, and efficient manner. Previously called "Network OLE," DCOM is designed for use across multiple network transports, including Internet protocols such as HTTP. DCOM is based on the Open Software Foundation's DCE-RPC spec and will work with both Java applets and ActiveX® components through its use of the Component Object Model (COM).

 

Eller gå direkt till sida där jag tog detta ifrån http://www.microsoft.com/com/tech/DCOM.asp

 

Novis men ändå inte.......

 

dj_svogga@idgmail.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Okej tack så mycket, appropå hög temp. Kan man göra något för att sänka temperaturen förutom att köpa en bättre fläkt ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rengöring brukar vara en lyckad grej. Det blir ganska dammigt inuti "burken".

 

 

Novis men ändå inte.......

 

dj_svogga@idgmail.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...