Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Explorer 6


TAL

Rekommendera Poster

När jag vill öppna externa hemsidor kraschar Explorer. (Den öppnar sidor från min dator utan problem.) Jag får antingen upp "Programmet har utfört en förbjuden åtgärd och kommer att avslutas" eller "Microsoft Internet Explorer har stött på ett problem och måste avslutas". Förklaringsrutan till meddelandet säger bl a:"Explorer orsakade ett ogiltigt sidfel i modul på adress 0000:03435000". Anväder Win98 se och IE 6.0 + sp1 och Netscape 7.1 i vilket jag är nu uppkopplad utan problem.

 

Efter att jag hade skrivit in första stycket gjorde jag några nya försök. Jag har upptäckt att det finns två explorer filer: IExplorer.exe och Explorer.exe. Det sistnämnda verkar styra några av grundsystemets funktioner. Nu börjar ovanstående varningsrutan dyka upp även när jag inte är i IExplorer utan t ex i Word eller på Skrivbordet (efter kan adressen variera). Därför undrar jag om felet kanske sitter i "system Explorer" och inte i IExplorer 6. Kan det vara så? Och vad kan jag göra i så fall?

 

Tacksam för hjälp

Tamás

 

[inlägget ändrat 2004-06-18 10:03:25 av TAL]

[inlägget ändrat 2004-06-18 10:06:38 av TAL]

[inlägget ändrat 2004-06-19 17:25:58 av TAL]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

Explorer.exe är utforskaren. Om den infon hjälper dig vet jag inte. Mitt förslag är att installera om Windows och IE6. Men det har du kanske redan gjort.

mik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tack. Jag fick bita i det syra äpplet och installera om Windows och IE6. Nu fungerar det som det ska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...