Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virtuella minne


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

får upp en ruta där det står att värdet för windows virtuella minne är för lågt. Windows ökar på minnet.

Har nu fått det här meddelandet ett antal gånger, kan jag själv ställa in så att värdet för virtuella minnet alltid är normal?

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Ett sätt att lösa problemet är att radera växlingsfilen. Avaktivera den, och starta om din dator. Och gå tillbaka och aktivera den igen. Se till att du har minst 1,5 GB ledigt utrymme på den enhet du väljer att placera din växlingsfil.

 

Vissa säger att växlingsfilen ska vara (Ursprunlig Storlek) "Din mängd RAM" + 256 MB, och maximal storlek, ska vara "Din mängd RAM" x 3.

 

Själv så är jag faktiskt osäker där. Jag tycker det inte märks någon skillnad. Har du mycket RAM (768 MB, eller mer), så kan det till och med vara bättre att inte ha någon växlingsfil.

 

mvh mankan

http://www.mankans.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TribalWorld

Tjena

 

Det går att ändra minnet själv eller välja att windows ska sköta om det: detta ändrar du här:

 

Klicka på Start, Kontrollpanelen, Prestanda och underhåll och sedan på System.

Klicka på fliken Avancerat och sedan på Inställningar under Prestanda.

Klicka på fliken Avancerat och sedan på Ändra under Virtuellt minne.

 

 

[bLÅ]

//Micke

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har du win9X eller windows2000 eller Windows Xp?

För det är olika på Win9X och win2000-WinXp.

Men ändra storleken på din hårdisk

OM du har mer än 1 hårdisk ta 1.5 Gb på hårdisk två.

Det har jag och det funkar bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Skåningen, hur mycket MB ska egen storlek ligga på prestanda alternativen. jag har satt mellan 300-600 MB. Är det bättre om man låter Windows sköta minnet?

 

Jag har winXP Professional förresten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...