Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netscap mail


pappis68

Rekommendera Poster

Hej på er. Jag håller på och hjälper min svägerska, som har bekymmer med sin burk. När man ska starta netscape tar det flera minuter innan programmet kommer igång, sen är det väldigt segt att köra. Jag skulle vilja formatera hårddisken och börja om på nytt. Men då vill hon att jag sparade ner hennes mail som hon har fått. Hur sparar man mailen i Netscape 6.01. Tack på förhand för alla ev. svar.

MVh pappis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

En undran så här på kvällskvisten innan fotbollen börjar. Netscape är väl ett webbbaserat program? Då behöver du ju inte spara ner hennes mail som hon har fått. Dom ligger ju kvar också efter en ominstallation. Det är ju bara att logga in igen efter omformateringen och installationen av IE. En annan fundering jag har är om du verkligen måste formatera bara för att Netscape är seg. Jag testade att gå in på Netscape och det var rätt segt för mig också. Det kanske rättas till senare vad gäller inloggningen. Jag skulle nog råda dig till att inte omformatera bara för att det just nu är lite segt. Vänta lite istället. Skulle du ändå välja att omformatera så behöver du inte spara ner mailen. Dom finns kvar.

________________________________________________

XP Pro, SP1, Intel Celeron II, 1100 Mhz, GeForce 2MX/MX 400, 256 Mb Ramminne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen. Vet inte om det var jag som var lite oklar med formuleringen. Men hon har inte netscape mailkonto på webben. Utan hon har ett internetkonto. Vilket vet jag inte. Så hon hämtar e-post via sin internetleverantör. Hon använder netscape som webbläsare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Du har så rätt så, I Netscape finns ett integrerat mailprogram, har ungefär samma kopplingar som mellan IE och Outlook Express.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med hur du ska gå tillväga, har själv aldrig använt mailfunktionen i Netscape.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...